04 juni 2014

Iris & Pelle

irispelle.se

Förra året firade jag och tjejerna midsommar hos en kompis till mig. Vi hade en supertrevlig kväll och jag träffade många nya människor, alltid lika kul! Alltid roligt att prata, höra vad de pysslar med och sådär. Då träffade jag en tjej som arbetade på en butik som heter Iris & Pelle. Jag lyssnade med ett halvt öra då hon pratade med en man i sällskapet, men snart lyssnade jag väldigt intresserat då jag insåg att butiken som låg i lilla Hörby, vilket är ett litet, oansenligt ställe mitt i Skåne, också har en webbutik och en massa fina märken som jag verkligen gillar. Ett smultronställe alltså!

De har både herr-, dam- och barnkläder men även inredningsdetaljer. Och som sagt, från en massa bra och fina märken som Cream, Day, Day Home, Tine K, Soaked in Luxury, Voluspa, Ilse Jacobsen och Rosemunde.







En massa fint som sagt! Tycker själv att det är roligt att hitta nya butiker, både fysiska butiker och webbutiker. Gärna sådana med en egen historia. Så, detta får bli dagens tips - Iris & Pelle i Hörby och på nätet såklart!


8 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Tack för tipset! Åker förbi Hörby ibland men hade ingen aning om att det fanns någon butik där av intresse!
Kram M.W

Husbilen Tuzzen sa...

Tack för tipset! Ska på road-tripp till Skåne i sommar. Kanske Hörby blir en plats att besöka.
Kram Helén

LÁrt de Vivre sa...

Kul med lite tips, ska genast kolla in!!
Vad mysigt ni ska få på er semester - Förstår om ni längtar. Speciellt nu när det regnar så mycket

Kram Kajsa

HönaPöna sa...

hej.. tack för dina fina ord hos dej, roligt att hitta hit. Älskar namnet på din blogg...! Tittar gärna in igen!

Flower of Fame sa...

Har varit där en gång. En butik med mycket fint i. Får nog ta en tur dit igen. snart. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Home2tiny sa...

Tack för tipset åker ofta till skåneland o då är det kul att ha nya ställen att åka till. Kramisar Tina

Suz sa...

Tack för tipset, har inte jättelångt till Hörby så det skulle inte vara helt omöjligt. Kikade in i webbutiken, men bara en kort stund - råder lite köpstopp för min del nu;)

Ha det fint!
Kram
Suz

Anonym sa...

Förstår inte hur Hörby kommer till mig på så många olika sätt.
Min pappa hade släkt där.
Fd grannar hade sommarstuga där
Min hunds uppfödare flyttade dit och har kennel och stuteri
Och nu ramlar jag in på en blogg och där finns ett inlägg om just Hörby.
Tror jag måste åka dig någon gång var där när jag nog var 5 år på gården min fars släktingar hade.