10 december 2013

J som i Julgran


Idag har Decemberutmaningen nått till bokstaven J och det får bli J som i Julgran. Ikväll har jag varit på Emporia och julklappsshoppat lite och där stod denna stora, maffiga gran! Här hemma har vi inte tagit in någon gran ännu, men jag har lovat tjejerna att vi ska göra det så snart de kommer hit igen. Så, på måndag antar jag att vi är ute och tittar på gran!

Sitter just nu vid köksbordet och dricker te och går igenom alla mina listor. Jag är en listskrivare av rang! Det är mycket som ska hinnas med både privat och på jobbet innan det blir dags för julledighet om en och en halv vecka! Det lär nog blir några sena kvällar vid jobbdatorn denna veckan för att hinna allt, men det är ok. Då kan jag verkligen gå på julledighet med gott samvete och inte behöva tänka på jobbet.

Ser så himla mycket fram emot att vara ledig! Det har varit en tuff höst på nytt jobb. Visserligen väldigt kul, men tufft. Mycket nytt och mycket att lära sig. Jag ska ju dessutom bara vara där i 8 månader (det är ett föräldravikariat) och då blir det extra tufft att försöka få till allt, hinna lära sig och vara effektiv.

Så, att få bara gå runt och slappa och mysa hemma i två hela veckor låter ju så otroligt underbart!



14 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Vilken maffig julgran.
Här ska julgranen plockas in i morgon. Har som tradition att plocka in den efter luciafirandet på förskolan, vilket sker imorgon. Så nu känns julen nära;)
Önskar dig en fin kväll
Kram
Annie

svart vitt och rött sa...

Det kallar jag gran!! Granarnas gran!! Jösses! Här blir det listor i massor också :-) Ha det gott!

Anonym sa...

Wow vilken julgran, ja ledighet i jul ska bli skönt! Stressa inte för mycket nu bara finis! kram Sofia

Min plats i solen sa...

Emporia kan det där med gran. :)Här ska vi snart ge oss ut på granjakt i skogen. Alltid lika roligt och alltid förenat med kramp i magen då vi skrattar oss tokiga över årets gran. De har alltid "skönhetsfel" då maken vägrar hugga någon av de vackra ståtliga granarna då de ska få stå kvar och växa sig fina för kommande generationer. Så våra granar har alltid en viss personlighet. Milt uttryckt. ;)

Som jag känner igen mig i listskrivandet. Jag är en obotlig listskrivare. Tror det är så jag organiserar mitt kaos. ;)

Sköt om dig vännen och vad härligt med skön ledighet som väntar runt hörnet.

Kram Lotta

Anonym sa...

Hoppas att du får en riktigt lugn och fin ledighet där du bara behöver sippa på lite glögg och pilla navelludd :)
Kram!

Hannis sa...

Vilken maffig rackare!!

Känner igen det där med listor.
Jag gillar det för då får jag saker gjort och det är skönt att kunna stryka saker efter hand=))

Förstår att du ser fram emot ledigheten!!

Kram Hannis

Kim sa...

Oj, stor gran. Ja och jag har ju foooortfarande inte varit där. Kanske på jullovet tänkte jag säga, men ångrade mig när jag skrev det. Mellandagsrea på Emporia... *ryser*

Suz sa...

Vi "gjorde" Emporia i fredags och det är pampiga dekorationer de har där:)

Har läst ikapp mig lite här hos dig och vill önska dig en riktigt skön ledighet som du verkar i allra högsta grad förtjäna väldigt väl! Vilken kämpe du är, vilket mod du visar. Jag blir så imponerad av människor som du. Stor eloge!

Vilket fint hus du har! Och det är väl alldeles riktigt att saker och ting i sin egen takt.

Hoppas du får en riktigt skön ledighet och slipper stressa inför den.

Kram
Suz

PS. Och listskrivare, det skriver jag under på - skulle inte överleva utan mina listor;)

Anna Margareta sa...

Gud så skönt med ledighet. Det kommer så fint efter hösten. Själv jobbar jag i jul, jag var ledig en hel del förra julen så i år får jag bjuda till lite.
Kram!

Birgit sa...

Vilken läcker julgran!
Förstår att du längtar till ledigheten, det gör jag med. Nu är det tufft! Tur att jag inte behöver sätta betyg på nu!
Jag vill vara ledig och göra vad jag vill eller ingenting :-)
KRAM

Unknown sa...

Så skönt för dig att det snart är dags för den där härliga ledigheten. Julledigheten är på en del sätt bättre än sommarsemestern,den är liksom lite lugnare. Det är ok att bara slappa och vara, det gillar jag.

Härligt inlägg om ditt hus. Vilken känsla det måste vara ändå, ditt eget liksom och det bästa av allt: du fixar det!

Kram
//bara anna

Hanna sa...

Åh, vilken vacker julgran!

Hanna sa...

Åh, vilken vacker julgran!

Anonym sa...

Godnatt kram från din vän i Hjo. Jösses vad det blåser!!! kram Sofia : ) <3