26 november 2013

Att ta igen tid

Jag hade en så skön kväll igår. Jag jobbade ganska länge, vilket kanske inte är så kul men ändå skönt att få jobbat undan och känna att jag - kanske inte är ikapp - men att jag har koll på saker och ting. När jag körde hem så bestämde jag mig för att jag inte skulle göra ett endaste dugg mer än att sitta i soffan med datorn i knät och kika på bloggar och bara ta det lugnt. Kändes som om jag behövde det. Och det var precis vad jag gjorde.....jag tog det till och med så lugnt att jag somnade och vaknade klockan två på natten!

Det var i alla fall supermysigt att bara sitta där och kika in hos er alla som jag besöker varje dag. Nu känner jag att jag inte bara har koll på jobblivet utan även på bloggvärlden! En sak som var gemensam för mer eller mindre alla bloggar är att det förbereds inför förste advent. Så mycket pysslande och mysande! Härligt! Och så fint det blir!

Jag har inte satt upp någon stjärna eller ljusstake ännu, det gör jag på lördag. Jag skapar gärna egna traditioner inför jul och gör flera saker annorlunda än vad mina föräldrar gör, dvs där mina traditioner kommer från. Men en sak är helig och det är att man tänder inga stjärnor och ljusstakar förrän den förste advent, här tjuvstartas minsann inte! :)

Har också fixat mer eller mindre alla små presenter till presentkalendrarna, och det känns bra. Det kan vara en himla stress annars. Skönt att vara ute i god tid och att bara känna att det ska bli så himla mysigt! Förra året hade tjejerna en gemensam kalender och jag tejpade en gran på väggen med washitejp, vi får väl se hur kalendern ser ut i år!




Nu är det dags att köra till jobbet och försöka upprätta hålla den där "kollen"!
Kram!

2 kommentarer:

Birgit sa...

Så skönt att hinna ta igen lite grann. Här blev vi hemma idag, för Freja är hängig. Det innebär dock att jag får sitta och jobba ca en timme för att få ordning på alla lektioner, fast jag inte är där. Va kul med en hemmagjord presentkalender, himla fiffigt att tejpa en gran på väggen. Men nån sån får inte mina tjejer, jag har varken tid eller lust till det. De har en legokalender, så det får duga :-)
Lite adventsgrejor ska nog Freja och jag plocka fram idag, iaf se vad som funkar och inte.
SM i hopprep går förresten i Skåne nästa år, närmare bestämt i Höllviken!
Nej, nu ska jag göra klart mitt jobb och sedan mysa med Freja.
KRAM

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vilken framförhållning med adventskalendern. Imponerande! :) Kram