20 oktober 2013

Redo för en ny vecka



Vilken skön dag det har varit! Lugn och skön och så har jag fått sådär lagom mycket gjort. Man kan ju alltid göra mer, men dagen har gått i ett skönt tempo som har passat mig bra. Jag känner mig nöjd med mitt dagsverke men jag har inte stressat eller tagit ut mig. En perfekt avvägd söndag med andra ord!

Jag har hunnit med ett par vändor till tippen med grenar och annat. Jag har krattat löv, sopat huset rent från spindelväv och tömt min stora vattentunna på vatten. Det behövs ju inte vattnas mer och jag vill inte att den ska frysa om det helt plötsligt blir smällkallt.

Jag har tvättat och vikt tvätt. Jag har fixat i tvättstugan, där har varit lite kaos den senaste tiden. Och så har jag veckohandlat. I morgon kommer världens bästa tjejer till mig igen och det är så tråkigt att börja med att handla tillsammans. Vill ju bara hem och krama på dem! Låta dem fylla huset med skratt och prat och "ljud" igen! Underbart! Då blir allt som det ska. För även om jag faktiskt kan njuta av mina ensamma veckor och helger då jag samlar energi, så är det ändå så att jag känner mig mest hel när jag har mina älsklingar hos mig!

Nu har jag gjort kväll. Sitter med en kopp te, spelar yatzy på mobilen mot min syster (löjligt kul!), lyssnar på musik, mäter mina golv och kollar mattor på nätet.....lite sånt. Huset är fullt av tända ljus och här börjar bli varmt och gott. Jag känner mig redo för en ny vecka!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en bra söndag fina Jennica. Hurra att dina tjejer kommer im : ) Ha en fin start på veckan kramar Sofia

Hannis sa...

Skön känsla!
Mysigt att dom kommer hem igen också=))

Jag brukar tänka att även om man kan göra mera så behöver man vara ledig också. Och bara vara.
Så man kan känna just det där att man är redo för en ny vecka.

Kram Hannis

dianasdrömmar sa...

Veckohandlat, tvätt och städ här med så nu är jag redo för veckan :) kram Diana

Birgit sa...

Låter som du haft en helskön helg :-)
Skönt!
Sv: Kojan försvann ovanligt snabbt denna gång... med viss hjälp av de som skulle titta på TV;-)Tack, jag trivs jättebra i kort och jag håller tummarna för att färgen ska sitta, jag vill verkligen ha den färgen!
Hoppas du får en bra start på veckan! Jag börjar lite senare idag, så nu ska jag dammsuga, sen bege mig till jobbet.
KRAM

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vilken söndag! Och du har ju hunnit med massor. :) Kram

Home2tiny sa...

Mysig helg du haft men skönt när huset ljuder av barnskratt igen. Ha en härlig vecka med dina fina tjejer. Kramisar Tina