14 juli 2013

Ystadsbesök


 Min mormor bor i Ystad och igår var jag och Johanna och hälsade på henne, tillsammans med min kusin och hans familj. Ystad är en fin sommarstad! Alla dessa små gränder med supersöta små korsvirkeshus, otroligt pittoreskt!

Vi fick en mysig stund tillsammans med både fika hemma hos mormor och fika på stan! Det var varmt ute och de små, dvs Johanna och hennes nästkusin som är 1,5 år tog det lilla lugna när de spankulerade på gågatan. Mormor däremot, hon la in en högre växel med sin rollator och vi andra hade svårt att hänga med! :)

Självklart hann vi också med att mata ankorna i ankdammen som ligger precis nedanför mormors lägenhet. Där matade jag ankorna när jag var liten och besökt mormor och morfar, och nu gör mina barn det när vi är där och hälsar på! En fin tradition! Och ankorna får lika lyxigt bröd då som nu, jag kommer ihåg att de fick gamla bullar när jag var liten. Dessa brukade jag äta på i smyg för de var ju så goda, gamla eller ej! Igår fick de saffransskorpor och tigerkaka! :)




3 kommentarer:

TITTILINA sa...

Så stor hon blivit, din "lilla" fyraåring.
Och rackarns vilken lyxig fika till fåglarna!

Kram

Kim sa...

Haha, ja de där Ystadankorna är bortskämda de! :)

Fröken Grön sa...

Härligt med besök hos mormor.
Och nog är Ystad en underbar liten stad, särskilt nu på sommaren.
Må så gott!
/Anna-Karin