12 juli 2013

Laddar...


Idag har det minsann varit riktigt varmt! Härligt! Lite konstigt gjorde vi valet att vara på stranden igår när det blåste väääldigt mycket och idag, när det var mycket bättre strandväder så var vi hemma i trädgården! Men så blir det ibland och trots att det var över 30 grader på min terass så har det varit en ljuvlig dag!



Såhär fick jag ligga riktigt länge och det är alltid lite lyxigt! Och väldigt skönt.....mmmm, jag riktigt suger i mig värmen och försöker lagra den för att plocka fram den kalla, blåsiga höstdagar.... Dagens läsning blev Runners World som jag fått av min syster. Hon försöker frammana lite motivation hos mig, och visst lyckades hon! Men jag har faktiskt tänkt på det här med min träning ett tag nu. Jag var ju så himla duktig innan, ni vet.....min satsning på att göra nytt snyggt pers på Vårruset i maj. Tyvärr har jag inte tagit många löpsteg efter det.....usch, fy skäms....

Men det var riktigt roligt att träna så disciplinerat och att följa ett genomtänkt träningsschema och sträva mot ett mål. Jag hoppas att min syster orkar med att fortsätta göra träningsschema till mig, hitta nya mål att sträva mot och peppa och pusha mig! För jag verkar behöva det....

Mitt väldigt kortsiktiga mål är att komma igång igen. Nu har jag inte tränat på tre månader och det är verkligen hög tid att ta sig i kragen igen! Så på måndag när jag inleder min sista semestervecka så är det dags, dags att se till att få in träningen i vardagen igen!

4 kommentarer:

Kim sa...

Ja, det är hög tid att styra upp din träning igen! Min med för den delen, men den är lite mer bångstyrig...

Home2tiny sa...

Jag har inte tränat sen oktober o det är verkligen svårt att hitta motivationen att komma tillbaka. Ska ta mig i kragen när semestern börjar om två veckor med lite lätt träning. Njuuut o ha det skönt vännen. Kramisar Tina

Anonym sa...

Fina ben i sommarsolen : ) Imorgon drar jag och barnen ner till Nyvång och mammas och P-A´s sommarhus. Hoppas vi kan få till en date : ) kram på dig! Sofia

Birgit sa...

Helt rätt tänkt och jag vet att du kommer igång igen, för du var ju superduktig inför vårruset! Kom igen nu ;-)
(men lata sommardagar är härligt det med... HÄR är det allt annat än somrigt just nu...)
KRAM