02 juli 2013

Vad hittar man på en tisdag...


Ibland tar den inte så dumma foton den där mobilkameran!

Idag inledde vi dagen med att baka kladdmuffins jag och Johanna. Den här semestern har hittills bjudit på väldigt mycket gott och väldigt lite träning, typ ingen alls. Ska verkligen ta tag i det där snart.

Just nu sitter vi i soffan och kikar på My Little Pony och funderar över vad vi ska hitta på idag. Jossan är på utflykt med fritidsgården, det är hon hela denna veckan. Igår var de på Järavallen (ett naturreservat här i närheten), idag spelar de fotbollsgolf, i morgon blir det Skånes Djurpark och veckan avslutas med Kävlinge mästaren (olika typer av tävlingar) och sist men inte minst Tomelilla Sommarland på fredag. Kul aktiviteter! Vi har väldigt bra fritidsgårdar här måste jag säga. De hittar på en massa kul och fritidsledarna är kanon!

Men vad ska vi hitta på då? Kanske lite fix i trädgården, kanske fixa lite i förrådet, kanske gå en sväng till lekplatsen. Jag önskar jag hade en cykel så att vi kunde cykla en sväng, man kommer inte så långt när man promenixar med en 4-åring.... :)

Jaha, det blev mest en massa svammel idag..... Nu är det tydligen dags att sparka lite fotboll! :)

8 kommentarer:

Anna Margareta sa...

Vi som precis ska börja baka kladdkakemyffibs jag och Charmören! Kram

Kim sa...

Bra med bollar iaf! Jossan verkar ha det riktigt kul. Men... har du ingen hoj? Vad hände med den du hade då?

Och riktigt snygg bild!!

Jennica... sa...

Tack Kimman! Javisst blev den bra?! :)

Jo, jag har en gammal cykel som hittades i ett dike för ungefär 9 år sen! :) Men den har Jossan, för hon behövde en cykel mer än jag.

Kim sa...

Men kan du inte få mammas då? Den röda!

Maria sa...

Nästa vecka är jag också ledig så känner du för att möta upp någonstans och ta en picknick eller fika så bara hojta :).

Verkligen superfin bild!!
Kram Maria

Nellie - the Flying Hippo sa...

Kom igen nu!!! Mindre kakor och mer träning. :)

Kim sa...

Bra Nellie! :) Acka, nu bokar du in en träningsdag med din syrra så vi får ordning på dig! :)

Anonym sa...

Hej finis jag kommer ner till Skåne någon gång efter den 14 juli. Vi hörs om ev träff : ) Min sem börjar på fre : ) tjohooooooooooooooooooo längtar! kram