09 juli 2013

Tillbaka igen


Nu är jag tillbaka igen efter min magsjuka. Usch, det är verkligen pest att vara sjuk! Det enda positiva med att vara sjuk är att man verkligen uppskattar att vara frisk när man känner sig bättre igen. Det är verkligen något man inte borde ta för givet. Men att känna mig pigg, glad, full av energi och att inte känna något obehag alls i magen var en otrolig lättnad i går när jag kände mig bra igen! Och då kände jag tacksamhet över att jag faktiskt är frisk och har förmånen att må bra den allra, allra största delen av min tid!

Även sommaren är tillbaka! Det har varit ett par helt otroligt underbara dagar! Sol och värme, det finns inte mycket som slår den svenska sommaren när den visar sig från sin bästa sida!

Vi har verkligen försökt utnyttja dessa dagarna till max och har spenderat dem på stranden och kvällarna i trädgården. Jossan har varit med sina kompisar, de har legat i stora gäng nere på stranden och pratat, sparkat boll, badat och ätit. Jag minns verkligen hur kul det där var - hon börjar bli stor nu....inte första gången jag skriver det, och det lär inte vara den sista heller! Snart börjar väl även jag förstå att jag har en tonåring i huset! :)

I morgon blir det trädgårdshäng hela dagen hade jag tänkt. Och även lite städning, hur trist det än låter. Ska förbereda för besök....


6 kommentarer:

Unknown sa...

Stackare! Skönt att du är frisk nu. För man ska inte vara sjuk på semestern. Kram

Fröken Grön sa...

Skönt att höra att du är på benen igen.
Nog är det fantastiska sommardagar vi har just nu!
Ha det fint!
/Anna-Karin

Anonym sa...

åhhh skönt att höra att du mår bra igen, blev du matförgiftad? vi jag och barnen åker ner till mormor och pa på måndag ev söndag? stannar ca en vecka vi kommer bo i nyvång där mamma och pa har sommarställe. Min bror med familj bor i lgh inne i Helsingborg. vore kul att få till en date kanske i Helsingborg eller den stad som passar dig bäst? Maila mig sofiabakar05@gmail.com : ) kram sofia

ANNETTE sa...

Så trist med magsjuka, och på semestern! Skönt att du är på benen igen och kan njuta av sommaren.
Kram
Annette

TITTILINA sa...

Skönt att du är på benen igen! Bluttan blä för sjukdomar. Hoppas att du kan njuta av semestern nu.

Kram

Anna Margareta sa...

Usch så jobbigt med magsjuka. Skönt att du mår bra igen. Hoppas du får en fin dag i trädgården imorgon. Kram