05 juli 2013

Kunde varit bättre


Idag är jag helt sänkt. Vill inte äta. Vill helst bara ligga i sängen och blunda. Men det är svårt med en superenergisk 4-åring. Skulle haft en kompis på besök i förmiddags men det var bara att glömma. Jag kom inte ur sängen förrän klockan var halv ett, kunde inte röra mig förrän då. Det är magen som spökar. Fick ont i gårkväll och jag har inte fått mycket sömn i natt.

Nu har Johanna en liten kompis här, jag vet....kanske dumt, men jag tror inte jag smittar. Hoppas inte det i alla fall. Men nu får hon i alla fall leka medan jag ligger på soffan. De skrattar så de kiknar ute i trädgården.....det piggar upp och gör mig glad. Jag är ingen kul mamma idag.

Känner mig lite bättre nu och inser att jag borde äta nåt. Har bara lyckats dricka ungefär 1 liter citrondricka. Kanske en bra start på någon form av diet...? Eller nej.... Men usch, bara tanken på att äta. Eller på att behöva laga middag sen....

11 kommentarer:

Kim sa...

Krya på dig!! Inte vara sjuker på semestern!

Birgit sa...

Men usch! Krya på dig!! Ät nåt lätt, typ yoghurt, som är lätt att svälja, ger ju lite energi iaf. Kram

Fröken Grön sa...

Tack snälla du för den fina kommentaren du lämnade hos mig tidigare ikväll! Jag blir så glad om mina små inlägg kan vara till hjälp och inspiration.

Får erkänna att jag själv också mer eller mindre är trädgårdsnovis; blev med trädgård för fem år sedan och är hängiven grävare sedan dess. Det är mycket jag fortfarande lär mig, men under dessa år har jag iallafall kommit fram till att man inte ska vara rädd för att försöka. Man kan alltid plantera om sådant som hamnat fel och gräva om rabatter man inte är nöjd med, så mitt tips till dig är att bara sätta igång!

Så tråkigt att du inte känner dig kry. Hoppas att du känner dig bättre när du vaknar imorgon!

/Anna-Karin

Anonym sa...

åhhh din stackate stor kram och krya på dig! sofia

Nellie - the Flying Hippo sa...

Usch och fy! Nyponsoppa brukar vara en räddare i nöden, med vitt rostbröd. Krya på dig! Kram

My everyday life sa...

Hoppas att du kryar på dig snabbt och att du mår bättre redan imorgon. Ha en go sommar. Kram Nina

Hemma på Ekbacken sa...

Hoppas du mår bättre, krya på dig och ta hand om dig.
Kram Linda

Stina sa...

Krya på dig.:-) Stina

smile sa...

Krya på dig!

:-)

Unknown sa...

Hej vännen!
Hur mår du/ hur har du det? Magont är riktigt jobbigt. Här är det ryggen som spökar men det bästa är att röra på sig så det gör jag, i värmen.
Kram

ANNETTE sa...

Nämen stackars dig! Hoppas du mår bättre nu.
Krya på dig!
Kram