31 juli 2013

Nya utmaningar


I 11 år har jag jobbat på samma företag, varav de senaste ungefär 6 åren på samma ställe och position. Lite har ändrats, men i stort sett har det varit samma. Med andra ord är det dags att börja röra på sig! Jag har känt ett stort behov av ny energi och att lära mig nya saker. Jag trivs bra på mitt jobb och jag tycker om mina kollegor, men jag har trots detta känt att energin har börjat svikta och motivationen tryter. Dags för förändring alltså!

Och i morgon är det dags - då börjar jag på ett nytt ställe!

Jag har inte slutat mitt jobb och fått en ny anställning. Nej, jag ska hoppa in på ett vikariat på en annan del av företaget och vara där i 8 månader. Jag blir utlånad kan man säga. Det ska bli superspännande och detta är på en del av företaget som jag verkligen vill arbeta på, så det är ett kanontillfälle att testa och se hur det är!

Och i morgon ska jag alltså inte åka till det där stora, rätt coola, tegelhuset utan jag ska fortsätta och gå in på ett helt annat kontor. Ett kontor som jag misstänker är väldigt folktomt, de allra flesta kommer tillbaka nästa vecka. Men det är helt ok, då har jag chansen att installera mig i lugn och ro. Få upp min dator, hitta kaffeautomaten, köpa en ny anteckningsbok på lunchen och allmänt smyga runt och kolla läget!


7 kommentarer:

TITTILINA sa...

Spännande!
Lycka till!

Kram

Hemma på Ekbacken sa...

Vad spännande, det kommer bli så bra.
Jag håller tummen att du finner dig på plats snabbt. För vem vill inte hitta till kaffeautomaten ;-)
Kram Linda

ANNETTE sa...

Så kul med lite nytt! Lycka till!
Jag tar gärna en lunch nästa vecka om du kan då. Kom gärna med förlag på dag när det passar dig.

Kram


ANNETTE sa...

Hej igen!
Kul!
Jag kan tisdag den 6:e. Var är enklast för dig att träffas? Jag kan ta mig till Väla, stan, Maria park mm. Välj du.
Kram

Husbilen Tuzzen sa...

Å vad spännande att prova på nya arbetsuppgifter! Det är alltid bra att byta med jämna mellanrum. Jag har varit på samma företag sedan 2002 men bytt avdelningar med jämna mellanrum. Kul att träffa nya människor men ändå är inte de gamla kollegorna så långt borta. Jag hoppas att första dagen idag har varit toppen!
Kram Helén

Anonym sa...

GRATTIS fina duktiga Jennica kram din vän i Hjo Sofia

Unknown sa...

Grattis, vad roligt! Chansen till förändring kom precis när du behövde den känns det som. Hoppas din dag varit bra!
Jag tackade nej till ett jobb idag.
Kram