30 juli 2013

Gränslös kärlek


Jag håller på att fixa och dona lite här hemma och fastnade i en låda med gamla foton. Jag älskar den här bilden som min pappa tog av mig och Josefine. Jag vet inte hur gammal hon är här, men jag skulle tro att hon är runt 1 år.

Idag är hon 13 år, nybliven tonåring och högstadiet som väntar om ett par veckor. Tur jag inte visste det när denna bilden togs! Jag var en så orolig mamma och ville helst ha henne i ett stadigt grepp i famnen alltid för att skydda henne mot allt. Fast så är det nog nu med, med skillnaden att idag vet jag att hon måste få växa upp och bli stor. Testa grejor, utvecklas, göra sina egna misstag. Leva! Och hon gör det så bra! Så det där stadiga greppet är mer ett osynligt grepp - men det finns där! Tillsammans med det där bandet som bara är vårt.

Guud vad jag älskar denna unge! Hon är så fin, fantastisk, omtänksam och go. Världens bästa. Tillsammans med lillsyrran såklart, men just nu är det min stora fina tjej jag tänker på.

Världens bästa Joss! Älskar dig!

5 kommentarer:

Birgit sa...

Härlig bild och så fint skrivet!! Det är härligt när barnen växer upp, men det är mkt som man vill skydda dom mot!! Ibland vill man frysa tiden!!
Stor kram
Sv: Ja, det är inte lätt att fota sig själv, jag går inte direkt omkring med fotostativ när jag ska prova kläder *skratt*
Tack, jag kan inte fatta att vi varit gifta i 12 år! Men det känns fortfarande lika bra :-)

Anonym sa...

VILKEN UNDERBAR BILD på en fin mamma och en söt dotter. Lika fina nu med! Älskar " riktiga" bilder : ) på papper påminde mig om att göra iordning ett sommaralbum med foton! Kram på dig fina rara du!/Sofia

Nellie - the Flying Hippo sa...

Så mycket kärlek! Ja du, de är nog inte helt olika våra barn. Jag känner mycket även för dina, men det beror nog på att jag gillar dig så mycket! Ser fram emot att ses imorgon. Kram

Anna Margareta sa...

Vilken fantastiskt fin bild. Ja herregud vad man tänker på allt med de där ungarna. Och det är väl så det ska vara. Måste vara!

Kram

Musqot sa...

Fin bild och fint skrivit, min dotter är ungefär i den åldern som din dotter när bilden togs, känns både roligt, läskigt och spännande att de skall bli så stora;)