30 juli 2013

Blind date


I flera år har jag läst Sofias blogg. Denna fantastiskt härliga tjej som delar med sig av sitt liv, sina barn, sin träning, sitt jobb och sin stora passion - bakning! Vi är ganska flitiga på att skriva kommentarer till varandra och på ett sätt känns det som om vi känner varandra.

Vi har pratat om att det vore kul att ses någon gång, och faktiskt - denna sommaren så gjorde vi det! För ett par veckor sedan, när Sofia var nere i Helsingborg, bestämde vi träff! Det var inte utan att det pirrade lite i magen när jag gick mot restaurangen där vi skulle äta lunch. Jag skulle ju träffa en människa som jag aldrig träffat förut, men jag var ändå helt säker på att det skulle bli trevligt. Hur skulle det kunna bli annat?

Vi kände igen varandra direkt och den där lunchen förlängdes till en fika på ett annat ställe, och efter två och en halv timmes oavbrutet pratande så var vi tvungna att skiljas åt. Jag hade så himla trevligt och på ett sätt så kändes det som att få en ny vän. Mycket visste vi ju redan om varandra, men nu kunde man ju såklart prata på ett annat sätt.

Tack för en supermysig "date" Sofia och jag hoppas verkligen att vi kommer att ses igen!

Och behöver jag nämna att det var en blåsig dag....? :)

5 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Hihi så skoj- henne "känner" ju jag me;) synd vi bor så långt ifrån varandra tjejer. Kramiz

Anonym sa...

åhhhhh vad du skriver fint. ♥♥♥ TACK för en underbar blind date och jag ser fram emot fler träffar tjohooooo : )) ha en bra dag på jobbet kramar Sofia

ANNETTE sa...

Så kul att ni fick till en träff och att ni hade så trevligt. :)

Jobbar du igen?
Jag är ledig denna veckan också. Funderar på att uträtta några ärenden idag när vädret inte är så fint. Känner du för en lunch idag eller imorgon?
Kram Annette

Karriärkvinna sa...

Vilken rolig grej! Det är ju alltid roligt att träffa nya vänner. Ps. Nu ska jag läsa vidare på din fina blogg! :)

Birgit sa...

Va kul med en "blinddate"!!