18 juli 2013

Lugnande


Nere längs havet, ungefär 2 km från där jag bor så finns det stora ängar och här går det islandshästar på sommaren. De är så himla vackra! Jag tror det är ett gäng unghingstar som inte är inridna ännu, i alla fall var det så för ett par år sedan då vi pratade lite med ägarna.

Efter att jag varit på Tomatens Hus i måndags så stannade jag till där nere på hemvägen och bara stod och njöt. Njöt av de fina hästarna som vågade sig riktigt nära och nosade lite på mig och njöt av havet och den vackra vyn. Och så försökte jag lugna magen som inte riktigt ville släppa tanken på att efter 4 veckor hos mig så är det nu dags för tjejerna att ha en lika lång ledighet hos sin pappa. De kommer att ha det kanon, det vet jag, men det hindrar inte att jag redan saknar dem!

Då var det mysigt att stå där nere och bara andas och lyssna till hästarna som mumsade på gräset och frustade lite. En väldigt lugnande effekt...




6 kommentarer:

Birgit sa...

Otroligt vackra bilder! Fina hästar! Jag kan kanske inte förstå, men jag kan känna med dig, att det måste vara jättejobbigt att vara ifrån barnen så länge! MEN det kommer att gå bra, för som du säger - dom kommer att ha det kanon! SÅ bara andas och ta det lugnt - och "vips" (ja, okej, kanske inte så snabbt) har 4 veckor gått!
Stor kram

Anonym sa...

vilka fina bilder. Förstår att du kommer sakna tjejerna tur att tiden går fort! vi ses im jag sla skjutsa min styvfar till akuten då han är dålig. vi åker från nyvång redan halv åtta. jag skickar ett sms om jag skulle bli sen men det tror jag inte kram Sofia

Hanna sa...

Vilka fina bilder. Tiden kommer gå fort, snart har du barnen hos dig igen.

Hanna sa...

Vilka fina bilder. Tiden kommer gå fort, snart har du barnen hos dig igen.

Anna Margareta sa...

Åh Jennica! Jag förstår om det känns vemodigt just nu men 4 veckor går snabbt även om det just nu känns som en evighet. Stor kram!

Birgit sa...

Sv: men det var ju tur, annars hade det nog varit 4 väääldigt långa veckor!! Önskar dig en fin fredag! Jag ska försöka övertala mina barn att vi ska plocka lite blåbär idag...
Kram