27 juli 2013

Härlig fredagskväll


Igår kväll hade jag två av mina äldsta vänner på besök. Alltså....ja, så himla gamla är de inte, utan jag menar de som jag känt längst här i livet! Det blev en supertrevlig kväll och vi satt ute ända till klockan var närmre tolv! En riktigt härlig sommarkväll! När klockan var ungefär fem så hade jag 36 grader på terassen och fick dra ut markisen, annars hade vi väl fått dåndimpen om vi skulle sitta där och äta! När klockan var åtta hade temperaturen dragit sig ner mot 27 grader och när de åkte hem mitt i natten var det 17 grader! Vilken kväll!!

Maten blev riktigt god om jag får säga det själv! Jag bjöd på lax med basilikaquinoa, recept hittar ni här om ni blir nyfikna! Riktigt god rätt som dessutom är rätt så nyttig, och det är ju aldrig fel. Jordgubbs- och rabarberkompott under marängtäcke till efterrätt (tack för tipset Lena!).

Tyvärr så blir det inte av att vi ses så ofta, vilket jag alltid undrar varför när vi ses.....vi har ju så himla trevligt! Så därför gjorde vi slag i saken direkt och bokade en ny träff precis innan de skulle åka, lika bra liksom. Så nu vet jag att det inte dröjer så länge till nästa gång - kul!

Och så provade jag på att ta en bild på mig själv igen, och faktiskt....inte riktigt lika skev denna gången! :)


Inga kommentarer: