24 juli 2013

En ny fas


När jag kom hem från jobbet idag fick jag på mig bikinin snabbare än snabbt och kastade mig ut i solstolen på terassen! En bok och en stor flaska vatten i högsta hugg. Sååå ljuvligt! Solen strålade som tusan rent ut sagt! Det finns inte mycket bättre! Jo, att pussa på mina barn. Men förutom det, så finns det inte många saker som är bättre än att njuta av den svenska sommaren!

Nu är klockan halv sju på kvällen och det är fortfarande 27 grader där ute på terassen. Helt otroligt! Jag sitter just nu inne och funderar på vad jag ska göra med resten av kvällen. Jag som tidigare under våren och sommaren har varit väldigt trött och lite orkeslös har nu helt plötsligt blivit rastlös! Ja, jag vet, konstigt! Jag är ju en drönare av rang och är kanske världsbäst på att göra "ingenting". Men just nu är jag rastlös, och lite sällskapssjuk tror jag. Jag hade önskat att denna rastlöshet hade resulterat i att jag fick en himla massa gjort, om man nu ändå ska vara rastlös menar jag. Men tyvärr resulterar det mest i att jag inte kan koncentrera mig på nåt och kommer därför inte loss och gör inget alls. Jag är lite "fladdrig", skulle man nog kunna kalla det.

Inget jag lider av precis. Jag bara känner att jag är inne i någon ny fas. Lite spännande. En studie av mig själv, så här lite utifrån. Herregud...nu kanske ni börjar oroa er för mig. "Har hon blivit lite knäpp eller nåt....". Men nej då, allt är bra. Jag mår bra! Men ändå....en ny fas.... :)



2 kommentarer:

Hemma på Ekbacken sa...

Inte knäpp alls :-) helt normal i min värld som ofta blir sittandes rastlös. Så mycket som finns i huvudet och spritt i benen men ändå stannar jag i stolen.
Säkert något du behöver just nu så njut.
Kram Linda

Min plats i solen sa...

Spännande med en ny fas Jennica och den där rastlösheten är säkert bara början på något nytt. Något som behöver sätta sig innan det tar fart. Så njut du av sommaren och allt det ljuvliga den har att erbjuda så kommer den där rastlösheten ge med sig.

Kram på dig