23 juli 2013

Semestertankar



I går började jag jobba igen och semestern är nu officiellt slut. Men - det är inte sommaren! Det var väldigt länge sedan jag hade såhär tidig semester, jag brukar komma tillbaka till jobbet i mitten av augusti när skolorna börjar igen. Nu har vi ju hela augusti kvar! Så ja, semestern är slut men inte sommaren!

Och vilken sommar vi har! Här i Skåne har vi haft underbart väder i två veckor nu! Det har varit de två sista veckorna på min semester, och de väger upp de två första som kanske inte var så fina rent vädermässigt. De två första veckorna var faktiskt lite allmänt skruttiga eftersom vi var vi sjuka lite till och från, både jag och tjejerna. Men på nåt sätt så var det ändå ok, vi var ju lediga och gjorde ju ändå inget speciellt.

"Bara vara" har nog varit ledorden för denna semestern. Ingen utomlandsresa blev det i år, däremot en kort tur till Småland, besök på Busfabriken, Gyllene Tider konsert, Österlentripp, massor med umgänge med kompisar, flera strandbesök, Gothia cup besök och en massa härligt hemmahäng! Vi har ätit en massa gott - jordgubbar, egna hallon i massor, glass, glass, glass, nypotatis, lax, rosévin och lite sånt.

Och än är sommaren inte slut som sagt, det finns massor kompishäng, strandhäng och god mat kvar att äta! :)





7 kommentarer:

Hanna sa...

Det låter som en riktigt härlig semester!

Anonym sa...

njut njut njut fina Jennica och vad kul att du addade ; ) mig på Facebook : ) Jag och mamma ska hämta hem sjuklingen im. Därefter blir det nog en trip till Malmö åker hem på to förmiddag kram Sofia

TITTILINA sa...

Med så härlig svensk sommar, så behöver man ingen utlandssemester :-)

Kram

Johanna Stålros sa...

Ja det är alltid trist när semestern man längtat efter så länga helt plötsligt är över.....jag har oxå en ganska oplanerad semester i år- så skönt! Skulle så gärna vilja ses snart. Kram kram

Birgit sa...

Helt rätt! Man ska njuta av sommaren så länge den varar, även om man jobbar!! (ja, jag vet att jag ska vara alldeles tyst eftersom jag har megalång semester i år...schhhh...) Du verkar ha haft en härlig semester!! Bara fortsätta njuta på all ledig tid! KRAM
Ps! Klart du kommer att få till din träning!! Jag hejar på dig!

Home2tiny sa...

Vilken härlig semester du haft, sommarsverige när det är som allra bäst. Själv går jag på semester på fredag o det ska bli såååå skönt. Kramisar Tina

Min plats i solen sa...

Låter som en helt underbar semester Jennica och visst har du rätt, sommaren är inte slut bara för att semestern är det. Så mycket mer härlig sommar att njuta av. Och vilken sommar vi har haft här i Skåne. Magisk!

Ha det fortsatt gott kära du!

Kram Lotta