04 april 2013

Att längta ut

Våren tar för sig mer och mer - heja heja!
 
Bild hittad här
 
Samma sak varje år. När våren börjar kännas i luften, trots minusgrader, så längtar jag ut! Så fort solen skiner och himlen är blå, då kommer min energi tillbaka och jag blir full av idéer och lust att göra saker. Jag vill vara ute! Känna solen mot ansiktet.

Jag vill plantera vårblommor i krukor och sätta ut.
Jag vill sitta på en läig plats och dricka kaffe och känna solen värma.
Jag vill sitta och lyssna på alla våriga ljud.
Jag vill kratta, klippa och fixa i trädgården.

Och det bästa av allt - jag kan göra allt det där!
Jo, jag vet. Det är bara början av april och det kan säkert komma ett och annat snöfall fortfarande. Jag fick ju skrapa bilen i morse igen. Men, det är ändå april trots allt och det är en vårmånad. Nu kan man verkligen längta efter våren, för nu är det inte långt kvar! Och man kan förbereda....man kan plantera frosttåliga blommor, man kan kratta, man kan dricka kaffe inlindad i filt, man kan lyssna på fåglarna......älskade vår - Välkommen!

2 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Ja, snart är det utehäng som gäller. För hela slanten!

Kramar

Min plats i solen sa...

Härligt Jennica! Jag blir så glad och sprallig av att läsa ditt inlägg för jag känner igen mig i den där härliga våryran. Och det är en skön känsla att veta att allt det där härliga kommer nu. :)

Tack för dina alltid lika rara och omtänksamma ord hos mig. Jag vill att du ska veta att jag uppskattar dem och dig så oerhört mycket. En bloggsyster med ett stort hjärta. Och även om jag just nu har svårt att hinna med att vara så synlig bland kommentarfält som jag skulle önska så vill jag att du ska veta att jag kikar in och läser och inspireras av dig och din styrka Jennica.

Sköt om dig du fina och ha en bra helg!♥

Kram Lotta