24 februari 2013

Jag klarade det!

26:31


Igår var det dags för mig att köra ett testlopp igen och försöka sätta nytt pers. Jag har ju mitt mål att klara Vårruset den 2 maj på under 25 minuter, och med jämna mellanrum så kör jag ett testlopp och för att kolla formen.

Igår var det som sagt dags igen och det kändes inte riktigt som om jag var "i stöt" precis. Jag har varit väldigt trött i kroppen i veckan och jag var ärligt talat ganska osäker på hur detta skulle gå. Min syster ville gärna att jag skulle gå ner mot 26:40, medan jag kände att om jag slog pers över huvudtaget så var jag nöjd och jag skulle bli extremt nöjd om jag fixade under 27!

Så, vi började springa. Grym motvind. Min syster var farthållare och jag försökte hänga på.....efter ungefär 200 meter så kände jag att herregud, jag kommer aldrig att fixa detta. Efter 2km var jag såå nära att säga att vi struntar i detta.... Varje steg under de 5 kilometerna var en plåga och en kamp, men jag stretade på.

Och vilken tur - för det gick ju vägen! Och riktigt bra dessutom! Jag slog mitt gamla pers med 48 sekunder!

Nytt pers - 26:31!

TACK Kimman för draghjälp och pepping under hela tiden!!

Så, idag är jag ännu mer trött i kroppen men det är det värt! Så nöjd!

14 kommentarer:

Anonym sa...

YES YES YES vad du är bra hurra för Jennica grattis : ) kramar Sofia

Nellie - the Flying Hippo sa...

Du är ju helt fenomenal! Snacka om pannben!!!!! Jag är verkligen impad. Kram

Kim sa...

Mycket mycket bra! Heja Acka!!

Unknown sa...

Grattis! Vilken känsla, va?!

Home2tiny sa...

Grattis underbart vännen, är sååå impad. Supersnygg är du i nya frissan oxå. Kramisar Tina

Malin på pastill.nu sa...

Grymt! Heja heja!!!

Anonym sa...

BRA jobbat!

Björn sa...

Jag börjar bli lite nervös.

Pappa

Jennica... sa...

Hahaha! Jaaa du pappis....jag tänker göra mitt allra yttersta för att slippa sjunga in public! Och faktiskt främst för att Kimman ska slippa! :)

Många kramar!

Birgit sa...

Så himla bra!!! Härligt kämpat!! Du kommer att swischa fram på vårruset i maj!! Tänk vilken skillnad motför när du började - träning ger färdighet! Du ska vara stolt :)
Sv: Jag lagade mat och bakade hela dagen igår, nästan iaf. Kan fortsätta idag, för jag är hemma med Freja. Dessa elaka baciller som härjar... typiskt!
Tack, jo jag gillar den frisyren, jag är inte alls särskilt nöjd just nu, det kräver för mkt för att håret ska bli bra.
Jodå, hon skulle ha de där skorna jämt om hon fick :)
Hoppas du får en bra start på veckan och en härlig vecka med tjejerna! KRAM

Anna Margareta sa...

Bra jobbat Jennica! Du kommer Garanterat gå under 25 min på Vårruset!

TITTILINA sa...

Shit.My.Good!
Du är grym!
Kram

Unknown sa...

Bra jobbat!!

Editor sa...

Bravo! Inspirerande.
Kram