05 januari 2013

Bloggskola

Ett första steg...


Jag har tagit ett första steg mot mitt mål för året. Jag har köpt den nätbaserade kursen Bloggskolan som är utvecklad av Clara Lidström (Underbaraclara), Annakarin Nyberg (Internetforskare) och Frida Ramstedt (Trendenser). Kursen består av en digital bok, filmer och massor med råd och tips.

Innehållet är bland annat:
- hur man väljer ett bra bloggnamn
- hur man vårdar de kommentarer som kommer in
- att välja sin nisch
- att blogga med bilder
- hur öka trafiken
- hur man tar sin blogg från hobby till jobb

Det ska bli väldigt spännande och kul att gå igenom detta materialet! Jag kommer såklart att berätta för er vad jag tycker om det.


Bilderna kommer från Bloggskolan.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhhhh vad spännande. Jag njuter av att vara i Helsingborg men imorgon är det dags att åka hem kram Sofia

Nellie - the Flying Hippo sa...

Tjoho vad bra! Är nyfiken på att veta vad du tycker. Kram

Home2tiny sa...

Det ska bli spännande att höra vad du tycker. Hoppas innehållet är intressant o ger dig många bra tips. Kramisar Tina

TITTILINA sa...

Gud så spännande! Ser framemot att få höra mer!

Limetwig sa...

Heja heja heja kör så det ryker! Hoppas du hittar en massa användbart!

Birgit sa...

Men vad roligt och spännande! Ska bli kul att följa! Vore ju jättehäftigt att ha bloggning som jobb! Men riktigt där är man ju inte än.. så att säga! Rolig idé!! Lycka till! Kramar

Anna sa...

Hej!

Hittade hit via bloggen Hildas Hem och blev fast en lång stund! Vilken härlig och personlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!

Välkommen att kika in hos mig!
Kram från Gotland!

Annehem sa...

Så kul! Ser fram emot att höra vad du tycker om materialet!
Jag skulle kunna tänka mig att förkovra mig mer i bloggvärlden.

Lycka till
Kram Annette

Victorias Provkök sa...

Riktigt spännande:)
Väntar med spänning!

Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Sofia - Sofias Inredning sa...

Åh vad spännande! Blir kul att höra hur det har gått sen! :)

Helena, Craft and Creativity sa...

Tack för tipset, den måste jag kolla in! :)

Kram!