23 januari 2013

Att tänka utanför den berömda boxen

Kolla in vilken bra idé!


Bild: IKEA Livet Hemma

I inredningsmagasin och på bloggar har man en tid sett stegar som klädförvaring i sovrum. Detta är superfint tycker jag. Eller....sovrum och sovrum....man kan ju såklart ha dem vart man vill! Ofta har det varit gamla stegar som fyndats på loppis eller så har det varit någon händig person som snickrat ihop en själv. Och i ärlighetens namn kan det ju inte vara så himla svårt att göra en själv, men jag vet med mig att det kommer jag troligen aldrig att göra. Därför blev jag helt såld på denna idén! Detta är alltså en gavel från den gamla trotjänaren IVAR från IKEA. Ni vet de där obehandlade lagerhyllorna som hängt med ganska länge nu. En gavel kostar 75 kronor tror jag och det är ju ett helt ok pris. Sen kan man ju måla den i vilken färg man vill! Det bästa är ju att den är obehandlad när man köper den, så man behöver inte förbereda den med slipning eller nåt, det är bara att måla på!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skön blogg du har:) jag följer dig nu.

Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

Ha en kanondag

LOVE Maria från inredningsvis.se

Hemma på Ekbacken sa...

Det var en kul idé. Stegar kan vara riktigt snyggt.
Kram Linda

smile sa...

Jag tycker det är himla piffigt men jag kan inte låta bli att tänka på kombinationen barn och stegar....om nu ens egna barn inte skulle ge sig på dem så kan jag ge mig den på att nån av deras kompisar skulle få för sig att klättra....

Linda sa...

Vilken bra idé. Då får man den ju precis som man vill, färgmässigt.

Ha en bra lördag!
Kram Linda

Malin på pastill.nu sa...

jag såg såna "stegar" inne på ikea för ett tag sen och blev så sugen på att köpa en gavel. men nu kan jag inte bestämma om jag ska ut i skogen och plocka ihop pinnar till en egen. fast det är lite mycket snö nu...