12 januari 2013

Att se om en gammal film

"Under Toscanas sol" 
Jag älskar den!


Jag ligger i soffan under filt med datorn på magen och en tom popcornsskål bredvid mig. Jag har precis sett på "Under Toscanas sol" och känner mig glad och lite sorgsen samtidigt. Jag har sett denna filmen en massa gånger och jag älskar den!

Nej, jag kommer inte att ta mitt pick och pack och flytta till ett stort, underbart stenhus i Toscana. Nej, jag kommer inte bli en fena på att laga italienska middagar med en massa underbara rätter till en hel drös med människor. Nej, jag kommer inte bli förälskad i en vacker italiensk man. Och nej, jag kommer inte få de fantastiska upplevelser som hon får där i den underbara miljön.

Men man kan drömma!

Man kan drömma om ett eget boende. Man kan drömma om att laga mat till sina fantastiskt underbara barn i ett eget litet kök. Man kan drömma om att sitta med ett glas vin på sin egen uteplats och se solen försvinna bakom träden. Och jag kan drömma om allt fint som väntar på mig, någon gång någonstans. Och det är det jag gör här där jag ligger i soffan under min filt - drömmer.

Jag har tänt en massa ljus och jag ligger här i värmen och tar en liten paus från mitt liv en stund. Tänker på att jag har de finaste barn som finns. Goa föräldrar, min AllraKärasteSyster och de bästa av vänner. Jag tänker att så länge jag har dessa fantastiska människor i mitt liv så kommer allt gå bra. Alla andra jobbiga tankar får faktiskt vänta.

Men visst kan man drömma om ett underbart stenhus i Toscana.....det kan man....
Har ni inte sett filmen så gör det genast! Lovely!

7 kommentarer:

ikas sa...

Visst är den underbar, filmen!!
Hur bor du idag?

Anonym sa...

Åhhh tack snälla för tipset! Den har jag inte sett än; ) kramar Sofia

Home2tiny sa...

Älskar den filmen med o har alltid drömmar att flytta till Italien. Se r mig själv under ett citronträd sippande på en Limoncello efter en dag i mitt bed and breakfast, fullsatt med härliga, varma goa gäster, kanske en dag, vem vet..... Kramisar Tina

Birgit sa...

Den är ju så bra! Länge sen jag såg den!! Bara dröm, det behöver man ibland!! Och med familj och vänner så blir det bra tillslut igen!! Sköt om dig!! Kram

Kim sa...

Och syskon!

Jennica... sa...

Såklart Kimman!! :)

smile sa...

Håller med, den är underbar! Om du tittar på Kanal 5 ikväll kl 21 kan du drömma dig till Hamptons i USA. Ytterligheter men lika frestande. Och två kanonbra filmer.