11 januari 2013

Blogg till Bok

God morgon på er! 

Jag tänkte bara titta in så här på morgonen 
 för att ge er ett riktigt bra tips!

Bild: Blogg till Bok

Jag har bloggat ganska länge, faktiskt ända sedan 2007. Jag har skrivit inlägg nästan varje dag och publicerat massor av bilder. Bloggen är som en dokumentation över mitt liv de senaste 6 åren. Tänk så många minnen!

Jag har många gånger tänkt på att jag skulle vilja spara bloggen på något sätt, för tänk om den skulle försvinna från nätet. Jag har funderat på att printa ut den, men för det första så blir det inte alls bra att printa websidor och sedan blir dessutom en himla massa sidor. Jag har då tänkt att det borde gå att göra en bok av bloggen, ungefär som en fotobok som man kan göra idag. En bok per år till exempel. Och det borde ju vara fler som är intresserade av det! Tänk alla modebloggar och inredningsbloggar till exempel, vilka krönikor över årets trender man skulle kunna skapa!

Därför blev jag så otroligt glatt överraskad när min syster berättade för mig att man faktiskt kan göra detta idag! Det finns en websida som heter Blogg till Bok och där kan man på ett mycket enkelt sätt få sin blogg i bokform! Man kan välja mellan spiralinbunden eller mjukpärm och priset varierar såklart beroende på hur många sidor man vill ha.

Jag blev så himla glad över att ha hittat detta och ville dela med mig av det till er!

9 kommentarer:

Unknown sa...

Jaaaa, vad bra! Tack så mycket för tipset.

Ha en bra fredag!

Kram

Melody and M.E sa...

Här ramlar jag in av en slump och hittar svaret på det som jag funderat på så länge! Tusen tack för tipset!
Vill så gärna spara lite av min blogg som egentligen
bara började som en kul grej för att lära mig blogga!
Nu ska jag klicka vidare och se hur man gör en bok.
Tusen tack igen!
Melodys matte

Rose Garden Malevik sa...

hej Jennica
gilla namnet på din blogg :)
å missa nu inte...

T
U
L
P
A
N

P
A
R
T
Y
T

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Birgit sa...

Vilken bra idé!! Jag har funderat på precis samma sak, måste kolla in sidan!
Sv : jag är oxå lite ur gängorna,vet inte riktigt varför, nyårsblues kanske?? Nu ska jag iaf njuta av helgen,gör det du med! Kram:-)

Anna Margareta sa...

Men vad kul! Tänk att ha en egen bok med en massa texter i! Kram

TITTILINA sa...

Jag har oxå sett det där och så himla sugen på att göra en bok av det hela. För tänk så mycket tid man lagt ner på sin blogg. Och så många minnen man delat med sig av.

Ha en skön helg!
Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Det finns en överraskning hos mig till dig. :) Kram

ANNETTE sa...

Tack för detta tips, så bra att få veta det!

Ha en härlig lördag!

Kram
A

Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok sa...

Vilken fantastisk idé! Det måste jag ju bara göra.