06 oktober 2010

Yoga

Min vän - och numera arbetskamrat - Nellie är yogainstruktör. Hon har varit det i två år nu. Hon är dessutom aerobicinstruktör och det har hon varit ännu fler år. Men inte en endaste gång har jag varit på hennes pass. Dåligt av mig.....speciellt som jag är helt övertygad om att hon är väldigt duktig och att jag faktiskt har missat något!

Men nu så har hon dragit igång en liten introduktionskurs, eller prova på kurs, eller vad vi ska kalla det för, på jobbet. Så fyra onsdagar ska vi praktisera yoga en timme efter jobb. Idag var första gången! Jag har ju gått på yoga ungefär fem gånger tidigare, gillat det men har aldrig kommit igång ordentligt med det så jag har aldrig riktigt lärt mig ordentligt. Däremot så tycker jag mycket om själva "yogatänket", filosofin och tanken med den. Det hade också varit bra för min stela kropp, speciellt rygg och nacke.

Så idag var det dags för första gången. Jag hade med min fina rosa yogamatta som jag fick av Jens när jag väl skulle börja förra gången. Det kändes bra. Yogan kändes också bra, jag kom ihåg lite. Nu ska ni inte tro att yoga bara är en massa konstiga övningar i suspekta ställningar. Det är riktigt jobbigt! I mångt och mycket är det ren statisk styrketräning! Och det känns just nu i rygg och ben kan jag säga! Men jag gillar det. Det känns bra samtidigt som det känns nyttigt. Jag ska verkligen försöka gå alla fyra gånger och hoppas på att det blir en fortsättning. Det hade jag gillat!

Och Nellie var såklart precis lika bra som jag föreställt mig! Skulle blivit förvånad annars. Kram på dig min vän!

3 kommentarer:

Erik och Nellie sa...

Vad gullig du är! :)

Jejje sa...

härligt:)-jag har också testat några gånger,och jag gillade det.Här är det blåsigt i dag,hoppas du inte har det/kram från norr

Jennica... sa...

Det blåser inte så farligt här idag, däremot regnar det och är riktigt grått och disigt. Riktig skånsk höst....när den är som tråkigast!