06 oktober 2010

Höstmarknad

Idag var det höstmarknad på jobbet. Det var flera lokala handlare och odlare som hade marknad och ställde ut sina produkter. Det var allt från äpplemust, honung, tomater och grönsaker till parmesanost, bröd, te, choklad och marmelader. Det var riktigt fint! Jättetrevligt att gå runt och titta och provsmaka på allt, prata med entusiaster som berättade om just sin produkt. Pratade bland annat med en äldre dam som sålde parmesanost som var gjord på mjölk från kor som levde på hennes dotters gård i Italien! Hon gjorde också helt underbara små runda knäckebröd, som var alldeles lövtunna. Som en nyttigare variant på chips. Hon berättade hur det tog två timmar att kavla ut degen för hand. :) Jag tycker det är så roligt att se dessa så gedigna produkter, höra historierna bakom och prata med människorna som brinner för dem!

Jag köpte med mig en påse av de fina knäckebröden, en burk med tomatmarmelad (såååå god! tomat, stjärnanis, kanel och vanilj) och en bit parmesan. På vägen hem köpte jag en flaska vin och så överraskade jag Jens med en liten date ikväll. Gott och mysigt!!

2 kommentarer:

Kim sa...

Det lät inte dumt minsann! Då fixade du din egen namnsdagspresent helt enkelt!

Jennica... sa...

Hahaha! Ja, faktiskt. Fast det tänkte jag inte på......