22 mars 2010

Test

Just nu pågår det ett test här hemma. Ett lite läskigt men skönt test. Vi har varit med Johanna på babysim och hon somnade i bilen på vägen hem, runt halv åtta. Det brukar hon göra vilket brukar innebära att hon är uppe jätte-sent eftersom hon blir så pigg. Idag sjöng jag och Josefine halvt hysteriskt i bilen och höll henne vaken nästan halva vägen hem, men till slut gav hon upp och somnade. När vi kom hem så gav vi henne välling och la henne direkt. Så, testet är alltså att se om hon sover till i morgon bitti, eller om hon vaknar om ett par timmar och tycker att det räcker. Det är detta som är det läskiga i testet, för jag känner att jag orkar inte vara uppe så länge ikväll/natt. Det sköna är såklart att få några timmar för mig själv på kvällen, det är jag inte bortskämd med eftersom hon inte somnar förrän halv tio, tio annars.

Håll tummarna, resultatet av testet redovisas i morgon!

Inga kommentarer: