01 mars 2010

Melodifestivalen!

I lördags var det ju sista delfinalen av Melodifestivalen i Malmö - och jag var där! Tillsammans med Josefine och min syster och Lina. Det blev en super-trevlig kväll som började med middag hemma hos Kim och Lina. De bjöd på jätte-god wok och fin rosa fördrink i fint glas! En riktig tjej-kväll!

Jag har ju inte sett de andra tävlingarna eftersom vi varit bortresta, känns konstigt som den Melodifestivalfan jag är! Däremot har jag fått uppdatering av Kimman på vad som har hänt på de andra deltävlingarna och vad jag har förstått så har det inte varit så himla bra, med några få undantag. Däremot så tyckte jag att det var ett bra startfält i Malmö! Lite typiskt för då har det kommit med några till Globen som jag inte tycker hör hemma där, medan man kanske velat ha med fler från Malmö.


Nu blev det ju Anna Bergendahl och Peter Jöback som gick vidare och det var inte så mycket att säga om det. Två starka låtar.


Tyvärr så får min favorit Pernilla Wahlgren kämpa på i andra chansen. Pernilla har varit en favorit hos mig sedan Picadilly Circus tiden och nu när jag följer hennes blogg varje dag så känns det nästan som om jag känner henne! :) Så Heja Pernilla i andra chansen!

Vi hade en super-mysig kväll! Det var extra kul att Jossan var med, så mysigt att göra något med bara henne. Lill-syrran stjäl ju rätt mycket tid och uppmärksamhet, så då känns det extra speciellt när det bara är vi två "stora" tjejer på vift!

Det är också alltid kul att se något live, spelar egentligen ingen roll vad. Det blir en så härlig känsla och trycket i Malmö Arena var det inget fel på! Massor med folk!

Igår så köpte vi Melodifestival CD'n på Statoil, vår vana trogen! Den släpps först där. Så nu lyssnar vi och tränar texter så att vi ska vara riktigt taggade och "med" i finalen! :)

Inga kommentarer: