01 mars 2010

Barn och logik

Nej, jag vet. Det finns inget logiskt med barn och deras sömnbeteende. Men ibland tror man ju ändå att de ska bete sig lite logiskt. Bara lite....

Men nä då! Igår så somnade Johanna redan klockan åtta på kvällen, hon var jätte-trött. Detta är egentligen en bra tid enligt mig, men det funkar inte eftersom hon inte klarar att sova hela natten om hon lägger sig innan nio. Men jag tänkte att det ändå var ok, och så tänkte jag att vi får väl gå upp lite tidigt i morgon då. Typ halv sex, sex gissade jag på.

Klockan ett (!!) vaknar hon och tycker att hon sovit färdigt. Suck. Då börjar det stora kriget. Hon ställer sig upp, jag lägger henne ner, hon ställer sig upp, jag lägger henne ner. Och till slut så reste hon sig inte upp längre, då var klockan strax innan tre.....kan säga att jag inte heller orkade resa mig så värst mycket mer efter det heller. Trots detta, att vara vaken i två timmar mitt i natten, så sov hon ändå oroligt och därmed också jag.

Så nej, det finns ingen logik när det gäller små barn och deras sömn. Inte mycket att göra. Bara bita ihop och försöka hänga med.

Inga kommentarer: