09 december 2009

Nattens övningar

Nej, inte såna övningar...... :)

Mer Johanna övningar, dvs upp ur sängen, lägga henne på sidan och in med nappen. Lite tråkigare övningar.... Men trots allt så gick natten ändå hyfsat, hon somnade ju redan 20.15 igår så jag förväntade mig en jobbig natt eller en extremt tidig morgon. Jag passade på att gå och lägga mig redan vid 22 igår, när hon nu somnade tidigt. Jens förpassade jag ner i extrasängen i biorummet så att han skulle få sig en god natts sömn, han var alldeles vit i ansiktet efter förra natten stackaren.

I vilket fall så fick jag sova två timmar helt ostört vilket ju är skönt, men vid tolv-tiden så blev det upp ungefär en gång i timmen och stoppa in napp (jag vet detta med säkerhet eftersom jag kollar klockan varje gång jag går upp.....). Men det var bara att ploppa in nappen och sedan somnade hon direkt och sov till ungefär 8 i morse, så det få anses godkänt. Jossan kom upp någon gång vid tre eftersom hon drömt mardröm (mycket ovanligt) och eftersom jag sov själv i stora sängen så fick hon krypa ner, och det är alltid mysigt!

Inga kommentarer: