08 december 2009

Underbar bok!



Den här boken kom jag i kontakt med första gången när jag arbetade på Borgarskolan i Malmö. Jag arbetade i skolbiblioteket och där fanns denna bok, den är helt fantastisk. Tyvärr har den inte gått att köpa då den varit slut på förlaget, men nu har den kommit ut i nytryck! Den heter "Tomtar" och är skriven av Wil Huygen. 

Boken handlar om naturligtvis om tomtar, den beskriver tomtens historia, kännetecken, fysiologi och klädsel samt olika typer av tomar, tomtefamiljer och tomtehus. Här får man veta vad tomtarna gör hela dagarna, vad de äter och pysslar med. Den är full av underbara teckningar. Jag såg den på Akademibokhandeln men den finns även att köpa på nätet - ett bra julklappstips! Även till mig! :)

5 kommentarer:

Kim sa...

Alltså den där vet jag att jag har läst. Har vi inte den hemma?

Jennica... sa...

Ingen aning. Jag har önskat mig den vid ett par tillfällen, men då har den inte funnits. Tror inte det faktiskt....men du kanske har sett den på Borgar?

Kim sa...

Mnja... just där tror jag inte. Isf när du jobbade där, men inte sedan. Har han skrivit andra tomteböcker? Kollade nu och såg att han skrivit lite andra... "I tomtarnas värld" klingar bekant. Alltså, jag tror att jag har fått den någon gång.

Kim sa...

Nu hittade jag en bild på Tradera på "I tomtarnas värld" och den har jag!

Jennica... sa...

Har inte kollat om han skrivit andra böcker faktiskt. Jag får kolla in din vid tillfälle!