09 december 2009

Officiella bakdagen!

Idag är det den 9 december och i vår familj så har vi alltid bakat på denna dagen, lussekatter och pepparkakor. Och satt ihop pepparkakshus!

Så ska ske även i år, Jossan älskar att göra pepparkakshus med mormor! Och jag gillar att göra lussekatter och pepparkakor. Ska även baka en omgång hemma också tänkte jag, är sugen på att göra egen pepparkaksdeg......får erkänna att jag aldrig gjort det, bara köpt färdig. Hoppas det blir av!

Men innan dess så är det dags för mamma-fika hemma hos mig om en stund, vi fikar ju tillsammans på onsdagar vi mammalediga i kvarteret. Ska bli mysigt! Johanna sover och laddar inför träff med kompisarna och jag ska nog ladda med en kopp kaffe innan tror jag! :)

4 kommentarer:

Kim sa...

Då ses vi ikväll! Jag är laddad! Lina skulle också ha kommit, men jag tror nog inte att det blir så.

Jennica... sa...

Vad synd! Hörde att ni skulle bygga ett muminhus?! Låter avancerat. Fast Jossan tyckte jag sa 'mumiehus' när jag berättade för henne och det vore ju ännu mer avancerat!! :)

Kim sa...

Hahaha, klart coolt med mumiehus!

JOSSAN sa...

coolt med mumiehus ojsan menade muminhus
hi hi hi