29 september 2009

Höstpowerwalk

Igår trotsade jag det blååsiga vädret och gav mig ut på powerwalk. Hade först ingen lust alls, men efter att ha haft en träningsfri vecka förra veckan så ville jag börja denna veckan bra. Så det var bara att ge sig ut - och det visade sig att trots blåsten så sken solen och det var riktigt skönt!

Just nu håller naturen på att byta ut sina sommarkläder mot ett mer höstanpassat mode! :) Det är en härlig mix mellan riktiga höstfärger och så vissa somriga inslag som håller sig kvar.

Vackert rosa Kärleksört blommar nu i trädgården! En blomma som visar att nu är hösten på G.

Sommarblomman Lejongap blommar fortfarande i zinkbaljorna!

Vackert höstiga löv!

Rönnbären lyser upp fint! Visst är det väl så att det ska bli en kall vinter om det är mycket rönnbär? I så fall så får vi börja ladda upp med varma filtar och varmt te redan nu, för här är det massor av rönnbär! :)

Stigen nere i dalen är full av löv som fallit av träden, men där är ändå grönt och fint. Solen kikar fram genom träden längre fram och just då kändes det inte riktigt som höst!


Detta vet jag faktiskt inte vad det är men bären är jätte-vackra! Alldeles klarröda och blanka!

3 kommentarer:

Kim sa...

Fint det ser ut! Själv håller jag på att frysa ihjäl på jobbet dock. Tänkte gå och kika på fleecejacka/tröja nu genast!

Jennica... sa...

Usch, frös på jobbet gjorde jag också alltid. Hade en gosig sjal där alltid som jag svepte in mig i. Hm...ordföljden i de där två meningarna var inte helt bra va?! :)

Men vet du, de har jätte-gosiga fleecetröjor på Stadium, såna där som är liksom ulliga....nej fel ord, liksom fluffiga.....äsch, du får gå och titta. Det är fleece fast....jaa...gosiga! :)

Kim sa...

Ja, jag har sett dem och de är superfina men ganska dyra. Får fundera på det. Lina köpte nyss en vanlig fleecis där. Och nej, ordföljden var sisådär, lite Yoda över dig!