28 september 2009

Måndag....

Jag vaknar. Jag hör Johanna jollra. Hon låter väldigt pigg. Det är mörkt ute, det ser jag genom fönstret som varken har gardiner, persienner eller rullgardin. Jag sover i Johannas rum, det är inte riktigt klart än. Försöker somna om, försöker ignorera hennes "prat" som blir mer och mer livligt och glatt. Det går inte. Går upp och lägger henne till rätta på sidan, försöker att ignorera det stoora leendet hon har på läpparna och de bruna ögonen som glittrar. Herre gud, sov nu! Går och lägger mig igen. Hör hur hon rör sig, det prasslar i lakanen..... Klockan är 4.50......

Går upp igen. Lägger henne till rätta igen. Lägger mig. Hon rör på sig. Hon "pratar". Jag går upp.....och så håller vi på sådär. Båda lika envisa, lika enträget lägger jag henne skönt och hon snurrar runt och "pratar". Till slut.....efter ungefär en timme och 20 minuter (jag vet, jag har stenkoll på klockan....) så somnar vi båda två. Till dess att klockan ringer.....6.20.....

Och så var dagen igång! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Varför sova när man kan vara uppe och ha kul?! ;)

Jennica... sa...

Precis.....