19 juli 2009

Frestelser

Igår var det en frestelsernas dag! Först så var vi på födelsedagskalas hos Jossans och Johannas äldsta kusin som fyllde 15 år. Som vanligt bjöds det på jätte-god mat och traditionsenligt så hade svärmor med sin goda hallontårta. Jag åt av allt, fast små portioner. Jag drack till och med ett glas vin till - åhh, så gott!! Det blev en mysig eftermiddag!

Senare på eftermidagen så åkte vi vidare till Stefan och Malin som bjöd på middag. Ännu mer god mat! Och efterrätt.....en jätte-god jordgubb-rabarber-fläder kaka med vaniljglass. Och efter det som kom det fram godis och chips..... Men jag var fortsatt duktig och åt bara en portion av maten, en liten bit kaka och så lyxade jag till det med 5 godisar. Men inga chips! Mycket nöjd med mig själv, och ännu nöjdare idag när jag vägde mig och kunde konstatera att jag inte gått upp något alls! 

Det var en mysig dag med mycket prat och skratt! Jossan var tyvärr på dåligt humör eftersom vi hade ett gräl innan vi åkte iväg och eftersom hon inte gjorde som hon blev tillsagd så blev straffet att hon inte fick ta med sin dator. Oj oj oj! vad sur hon blev! Och så arg hon var på sin pappa som "utdelade straffet"! Han var så dum tyckte hon. Det var svårare att konstatera att det faktiskt var hon som varit "dum" och det var därför det blev som det blev.... Svårt det här med konsekvenser!

Johanna var också lite gnällig. Vet inte varför, men vi är så vana vid att hon bara är glad och sover och äter och därför tycker vi att det känns ovant när hon gråter och inte vill komma till ro. Vi är nog lite bortskämda!

Men allt som allt så var det en bra dag och till och med Jossan var glad när vi åkte hem, så slutet gott - allting gott!!

Idag är det mulet och det känns som en riktig fixardag! Jens har åkt iväg och ska hyra ett släp, nu ska det sista från garagerensningen åka på tippen. Han har med sig Jossan som hjälpreda. För mig blir det hemmafix, men först ska Johanna ha mat. Ibland känns det som att det enda jag gör är att fixa med mat....och plockar undan efter mat.....och handlar mat...mat, mat, mat.....

Inga kommentarer: