03 februari 2009

Dagens lunchnöje - Twitter!

Idag använder jag min lunch till att testa det här med Twitter. Det är ett nytt fenomen i stil med bloggar och Facebook. Istället för att följa en person på en blogg kan man följa dem via Twitter. På Twitter gör du korta inlägg, max 140 ord får man skriva. Det blir mer som väldigt korta statusuppdateringar, typ så som man kan skriva på Facebook, MSN eller gmail.

Tänkte att det kunde vara kul att ha här på bloggen! Så när jag inte har tid eller möjlighet att skriva ett helt inlägg så kan jag i alla fall göra en liten uppdatering på vad som händer just nu.

Ni hittar mina Twitter-inlägg längst upp till höger på bloggen, under rubriken "Lägesrapport". Får väl se hur detta kommer att funka, hade helst velat kunna skriva inläggen direkt på bloggen men måste nog gå in via Twitters sida verkar det som. Men man ska även kunna "twittra" via mobilen och det är lite kul, måste testa det med.

Men nu är det dags att avsluta lunchen och börja jobba lite igen!

5 kommentarer:

Kim sa...

Happy twitter!

Jennica... sa...

Tack tack!

Två saker bara:
- synd man inte kan göra inlägg direkt från bloggen
- får inte rätt på det här med telefonen....ännu i alla fall.....

Jennica... sa...

Nu funkar det med mobilen också! :)

Kim sa...

Du är high tech du! :)

Jennica... sa...

Ja, ibland så blixtrar det till! :)