03 februari 2009

Dags att sova....

.....hm, borde gå och lägga mig! Är så trött och vill helst av allt bara sjunka ner här i soffan och sluta ögonen....och somna. Men jag orkar liksom inte ta tag i det....borsta tänderna, sminka av mig, tvätta mig...... Jossan ligger dessutom här bredvid mig i soffan och snusar....hon ser så varm och gosig ut, hade gärna krupit ner bakom henne och bara somnat...

Hämtade ju hem henne lite tidigare från fritids, de ringde och berättade att hon hade ont i magen. Svårt det där med hennes magont! Men hon såg i alla fall ganska så eländig ut när jag kom. När vi kom hem så tittade vi på en film tillsammans alla tre. Jens har nämligen varit hemma idag, han har också ont i magen....och mår allmänt skruttigt. Nu är han bättre och ska jobba i morgon, skönt! Jossan däremot fick lite feber efter filmen, så efter lite middag så la vi oss i en tv-soffa och slappade. Nu sover hon här i soffan som sagt, jag sitter här och ska snart stänga ner för idag och Jens spelar dataspel men är väl på väg mot sängen han också snart. 

En bra sak i dag i alla fall, på det här med magtemat. Jag fick tipset om att ringa Barnläkarmottagningen i Lund, för att få dem att göra en utredning av Jossans mage. Det är ju fullständigt hopplöst att be om på vårdcentralen, dit kommer man ju inte ens fram när man ringer. Jag satt visserligen i telefonkö till Barnläkarmottagningen i 40 minuter (!) men sedan fick jag en tid om tre veckor! Helt otroligt! Känns jätte-bra! Hoppas att detta kan ge något, så att vi kommer tillrätta med hennes mage och att hon förhoppningsvis slipper ha ont.

Godnatt!

2 kommentarer:

Kim sa...

Stackars lilla Jossmagen. Får hoppas att de kommer fram till något klokt då!

Jennica... sa...

Ja, det hade varit skönt att få en diagnos. Eller i alla fall kunna utesluta att det är något fel. Det kan ju vara så att hon helt enkelt har en orolig mage. Men vi vill helst utesluta alla fysiska orsaker först!