04 december 2008

Liten update....

Det är mycket nu....... :)

Just nu är det verkligen fullt upp hela tiden, därav lite dåligt bloggande kanske. Men dagarna är fyllda med jobb och kvällarna är fyllda av.....jaa, det som kvällarna nu blir fyllda med. Idag har det varit veckohandling på MAXI med en jätte-trött liten tjej.....alltid kul....not. Efter en snabb middag så däckade hon i säng och nu har jag provat olika outfits till Flower Power julfesten i morgon kväll. Nu har jag i alla fall lite att välja på....men fortfarande svårt. Jag är ingen jätte-fan av att klä ut mig, vill gärna känna mig fin när jag går på fest..... Men det kan nog bli bra, blir troligen en mönstrad långklänning, fuskmocka väst med långa fransar, sandaler, läderband som pannband, örhängen med fjädrar i och innan festen ska vi ha lite pyssel tillsammans, alla mina arbetskamrater. Vi ska göra halsband med peace-märken! :)

Igår var det gymnastikuppvisning som gällde, Jossans gymnastikförening hade sin årliga juluppvisning. Det var mysigt och det är alltid kul att se Jossan även om det bara är en kort stund hennes grupp är inne på golvet. Hon har blivit så stor och tar det på mycket större allvar nu än bara för ett år sedan.

I tisdags sprang jag runt i stan efter jobbet och letade kläder till morgondagens fest och på kvällen var det räkningsdags....

Och sådär är det varje kväll.....kommer faktiskt inte ihåg när jag låg i soffan och tittade på TV senast. Men till helgen har vi inget inbokat förutom Jossans ridning. Ska bli härligt med en slapp helg hemma!! Planen är att bara pyssla och mysa, Jossan har köpt julpyssel på Panduro som jag tänkte att vi skulle göra. Kanske det blir en och annan lussekatt eller pepparkaka bakat....kanske.... Ser fram emot det i alla fall. Att bara mysa!

Nästa vecka fortsätter jakten på kläder....då är det dags för 30-års fest på lördagen med tema Lucia....obligatorisk utklädning..... Men det är då det! En dag i taget!!

3 kommentarer:

Kim sa...

Det låter som om du kommer att se jättefräck ut! :) 30-årsfest? Vad känner du för ynglingar i din lillasysters ålder? ;)

Kim sa...

Kom på! Du måste ta bilder!

Jennica... sa...

Det är Maria (vår frisör) som fyller 30, hon ska ha gemensam fest tillsammans med en annan kompis (som också heter Maria!).

Och ja, lovar att ta bilder! De har redan börjat rigga scen och sånt där nere, ska bli riktigt kul faktiskt!