22 oktober 2008

Onsdagstankar

Sitter hemma och arbetar just nu. Ska åka in till Malmö om ett par timmar för ett möte. Det är ett möte med representanter från olika håll i världen, ett möte som pågått sedan igår. Jag har en punkt på agendan idag som är mellan 13.00-14.30. Hade gjort en presentation och förberett en workshop, men så igår så ändrades förutsättningarna pga ändrade beslut så nu har jag fått göra om min presentation och någon workshop blir det nog inte. Hur jag nu ska fylla 1,5 timme vet jag inte riktigt, det är tur att jag inte är rädd för att prata inför folk och att jag har blivit bra på att improvisera!  Det ska nog gå bra, det brukar det göra.

Men när jag sitter här hemma och arbetar (dvs läser och svarar på mail, min mailbox har för tillfället flippat ut!) och gör lite sånt man kan göra när man arbetar hemma, ni vet....passa på att slänga in en tvätt, hänga en tvätt och sådär, så slår det mig att jag längtar efter att få gå hem på mammaledighet!

Jag tycker väldigt mycket om företaget jag jobbar med, jag får göra en massa spännande saker och det händer nya saker hela tiden. Jag älskar mina kollegor som är bland det bästa med jobbet. Men just nu, så längtar jag enormt mycket efter att få vara "bara" hemma-mamma. Ta hand om min små änglar, min fantastiska sambo och pyssla hemma. Kommer kanske att få spader efter ett par veckor - men just nu....så är det precis vad jag känner för. Gå långa promenader med vagnen, åka och fika med mamma o pappa, få hem Jossan tidigare från skolan och spendera tid med henne, hinna laga mat i tid och få lugnare kvällar. Mindre stress, mer tid för sånt som är viktigt i livet.

2 kommentarer:

Kim sa...

Det låter minsann inte som en dum tillvaro! Jag letar efter felaktig frakt och funderar på en idé som kan göra mig tokrik... går väl sådär med båda. :)

Jennica... sa...

Men det är rätt så kul att fundera på de där idéerna! Du får berätta en dag, men inte här.....ingen får ju sno din idé!!!