13 september 2008

Mysig eftermiddag!

Jag fick en super-mysig eftermiddag tillsammans med Nellie. Var först i Lunds stadshall där hon ställde ut sina saker tillsammans med flera andra. Hon hade gjort det så fint! Hon sålde smycken, kort och små söta påsar med salladsströssel som hon gjort själv (pumpakärnor, solrosfrön, linfrön smaksatta med timjan, oregano och havssalt). Jag blev riktigt impad av hennes smycken, super-fina! Hon kombinerar pärlor och färger på ett sätt som jag aldrig kommit på. Blev helt kär i flera av hennes halsband och köpte två. Jag fick dessutom två påsar salladsströssel och ett jätte-fint kort i present!
Efteråt gick vi och åt en sen lunch på Stortorget, en god hamburgare med tillbehör och pommes. Vi kunde sitta ute! Visserligen under gasolbrännare och med filt, men ändå. Super-härligt! Vi satt där och pratade om allt möjligt tills de fick be oss att gå eftersom de skulle stänga. Då gick vi vidare till ett fik och tog en kaffe och så satt vi där och pratade tills de bad oss gå! :)

Super-mysig eftermiddag! Alltid lika kul att vara med Nellie. Vi har så mycket att prata om, och man får mycket att tänka på!  Många olika tankar och livet! :)

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Vilken gullig kommentar du gav mig i min blogg. Kul att du gillar den! Och jag ser att du läser min favoritbok! Tidsresenärens hustru. Den är helt grymt bra!!!! Tycker jag... Vad tycker du?

Kram på dig!

Kim sa...

Vilken mysdag du har haft idag! Jag har gjort oväntade saker idag. HÖGST oväntade. Du ska få se...

Erik och Nellie sa...

Ja, vilken mysig eftermiddag vi hade igår! :) Jag har just vaknat, kl 9.30! Så här länge har jag inte sovit på flera år! Så skönt att vakna och känna sig utvilad. Ha en skön söndag! Vi ses på måndag. KRAM

Jennica... sa...

Pernilla: Jag har nästan precis bara börjat, men den verkar riktigt mysig. Jag har valt den till den bokklubb jag är med i, ska bli kul att höra vad de andra tycker.

Kimman: Väntar med spänning!! :)

Nellie: Skönt att få sova ut, det behövs! Jepp, vi ses i morgon!!