26 juni 2007

Rundtur i trädgården

Efter en segdragen dag på jobbet och med ett väder som bjudit på ömsom sol och ömsom regn, så blev det en jätte-skön och lugn kväll igår.

Jens la sig tidigt för han mår inte riktigt bra och Jossan sov också, lugnet sänkte sig över Casa Lundberg/Andersson. Så skönt att vara ute i trädgården och pyssla lite!



Här är vår nya rabatt utanför vardagsrumsfönstret. I den finns japanskt gräs, Himmelsspira, Pipört och vit Solhatt. Det skall också planteras Ulleternell och en Stjärnmagnolia, men de kommer senare eftersom de var slut på plantskolan.



Jag tycker väldigt mycket om Pelargonier och här ser ni mitt lilla Pelargon-hörn i uterummet. Än så länge inte så många, men planen är att de ska bli fler.
- Mårbacka
- Zonalpelargon
- Stjärnpelargon


Bollvivorna har fått flytta från zinkbaljan och är nu utplanterade intill husknuten. Här kommer de att bli hur fina som helst när de blommar igen nästa år!


I den runda zinkbaljan stoltserar nu istället dessa vita vackra blommor, som jag tyvärr glömt namnet på.
Tyvärr är de hårt ansatta av bladlöss och myror, men jag har besprutat dem nu, hoppas det hjälper.


I den andra zinkbaljan har jag planterat vita Dahlior som kommer jätte-fint!


I de nya betongkrukorna så finns ytterligare en vit Dahlia och en Svartöga
som skall klättra.


I carporten hänger denna ampel med vita blommor, vet tyvärr inte vad den heter.

Inga kommentarer: