26 juni 2007

Inte visa foton....?

Hrm, läste precis i en blogg om en tjej som tagit bort alla foton som visar henne själv och hennes familj från sin blogg. Hon har hört talas om andra människor som blivit drabbade av att deras privata foton använts av okända människor.

Det fick mig att tänka till lite....ska jag kanske inte publicera foton på Jossan och på familj och vänner? Samtidigt så är det ju så synd! Det är ju en av de roligaste sakerna med bloggen, att kunna lägga ut foton på oss och på vad vi gör....men jag kanske ska vara lite mer försiktig.....

Några åsikter?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart är det helt okej att du länkar till min sida=)
Glöm inte att delta i tävlingen med =)

Kim sa...

Tjusigt växthus! Tur att ni har stor tomt så ni får plats med allt. Foton är kul, bloggar blir så mycket tradigare utan dem. Vet att vissa inte publicerar foton, men... isf får du utveckla en grym förmåga att förklara!

Jennica... sa...

Usch ja, jag vet!
Man kan ju bara ta med foton som visar saker, miljöer och så. Inga människor. Men hur kul är det....

Anonym sa...

Låt dem använda bilderna... vem bryr sig... tycker det är roligare med bilder, det är halva nöjet... fast jag tycker att du måste lägga upp en bild på dig själv... annars blir det bara bilder på mig och Joss som kommer att missbrukas på nätet

Kim sa...

Ja, tänk om det kommer någon utan Photoshop-kunskaper som jag och paintar sönder alla bilderna till dinosaurier!

Taina sa...

Ja hu hemska tanke... vi får hoppas att det aldrig händer!