12 mars 2015

Sol och vårlängtan



Dessa underbara tulpaner!

Jag har huset fullt av tulpaner! Tja, kanske inte, men ett par buketter har jag haft löpande nu under ett antal veckor. Min stora tjej säljer buketter både till förmån för sin klass (de ska på klassresa) och för sitt fotbollslag (de ska till Gothia Cup i sommar). Och som supportande mamma så köper man såklart!

Och de är ju så otroligt vackra! Och så många olika sorter det finns! Ljuvliga är de!




För övrigt så har vi en akut och enormt påträngande vårlängtan här hemma! Vi är så glada över att solen skiner att vi liksom bara jublar! Varje dag när jag kommit hem från jobbet denna veckan har jag hittat min stora tjej ute i trädgården nerbäddad under täcke i soffan som står på trädäcket. Där ligger hon och bara njuter! Vi är verkligen vår- och sommarmänniskor i vår lilla familj. Vi äääälskar sol och värme!

Idag vaknade vi dock upp till ett tunnt frosttäcke och ett par minusgrader. Men till och med det är ok när solen skiner! Fast nu tror jag minsann att solen har jagat minusgraderna på flykten, ett tillfälligt bakslag bara!




4 kommentarer:

Kim sa...

Riktigt härligt med så mycket sol! Och det verkar ju hålla i sig också. Prognosen ser riktigt bra ut tycker jag!

Villa Ell sa...

Wow vilket intensivt men häftigt dygn du fick i Tokyo. Impad av köerna, här hemma är man ju glad om man slipper bli trängd mellan två morgontrötta surgubbar när man kliver på tåget (säger jag som sen många år tar bilen varje dag till jobbet)

Ja solen och våren är här och det är en liten märklig känsla att få vänja sig vid ljuset.. men såklart underbart

Kram Sandra

Choices by Annie sa...

Men visst är det fantastiskt med denna vårvärme. Vi har spenderat hela eftermiddagen i trädgården och nu sitter jag här med lite fräknar på nosen, ett härligt vårtecken;)

Fin kväll till dig
Kram
Annie

Flower of Fame sa...

Älskar också både tulpaner och solen som värmer. Men det blir bara bättre och bättre väder nu får vi hoppas. Ha en fin kväll Kram Pernilla