05 februari 2015

Tacksamhet

Kloka ord att leva enligt, från Pinterest
 
Dagens känsla är
Tacksamhet

Igår hade jag en kompis hemma hos mig. En fin vän som jag tycker mycket om. Vi åt middag, drack kaffe och te och satt och pratade hela kvällen. Tiden går alltid så fort när vi ses - för fort - och vi har så mycket att prata om. Vi pratar om allt möjligt, livet skulle man väl kunna sammanfatta det med.
 
Vi har båda separerat för några år sedan och vi är båda inne på en livsresa där vi försöker lära oss mer om oss själva. Vi försöker utmana de sidor hos oss som vi själva tycker behöver utmanas, men även vara snälla mot oss själva och mer accepterande inför de sidor vi kanske inte tycker så mycket om alla gånger. Vi förändras och peppar varandra till det, vi skrattar åt oss själva när det kanske inte riktigt går som vi vill och vi pratar om hur bra livet faktiskt har blivit. Insikterna är många och det är spännande!
 
Härligt med dessa vänner man kan dela allt med! Som förstår, lyssnar och som kommer med en massa kloka ord och så alla skratt så klart. Härligt att lyssna och att bli lyssnad till. Bra samtal helt enkelt.
 
Så idag känner jag tacksamhet över mina vänner. De som alltid finns där och ställer upp, de som jag tycker så mycket om och vill finnas till för.
 
Jag är också tacksam för att solen lyser från en blå himmel, det gör mig på så gott humör! Och att jag ska träna ikväll, vilket är så roligt. Och så har jag en rolig helg att se fram emot med både pappas födelsedagskalas och andra gången på min trädgårdsritarkurs.
 
Tacksamhet. Fin känsla det där.
 

 

6 kommentarer:

Hannis sa...

Tacksamhet...underbara känsla.
Grymt fint när den känslan finns i själen.

Härligt med din vän. Det är så skönt att ha någon att dela saker med. Sånt som man måste ha upplevt för att förstå hela vägen=))

Kramen till fina dig/ Hannis

Unknown sa...

Så mysigt kul med lite kurs och kalas på G.

Annika Christensen sa...

Jag det är härligt med riktiga vänner.
Som du säger så måste man vara snäll mot sig själv vilket inte är så lätt.
Jag försöker tänka varje dag på något jag skall vara tacksam för bara för att jag skall påminna mig om de små fina tingen. Tex månen i morse som jag kunde se från köksfönstret.

Allt gott och ha en fin helg
Annika

millandante sa...

Vilket underbart inlägg!!
Så fin vänskap, ja den är guld! och tacksamhet är en underbar känsla!

Kram fina du
Milla

anettan sa...

Tacksamhet är en fin känsla. Ta vara på den. Kram Anette

Maria sa...

Kram, kram, kraaaaam fina du <3. Retur med stort R på de orden!!