06 december 2014

E som i Ernst


I dag är det bokstaven E i bloggutmaningen och jag väljer Ernst. Igår började programmet Julen med Ernst på tv och det var ett supermysigt program tyckte jag. Han gör ju så mycket fint! Jag vill göra allt. Men, som min stora tjej sa, det ser så lätt ut när han gör det! Och jo, så är det ju. Riktigt så där enkelt blir det ju aldrig.  Men jag blev så sugen på att testa att göra flera av de saker han gjorde. Och de där smaskiga glöggtilltuggen såg ju helt galet goda ut!

Här kommer några bilder från boken Året med Ernst, som jag fick när jag fyllde år. Det är en jättefin bok med fantastiska bilder!




Här finns fler fina bidrag!

12 kommentarer:

Hemma på Ekbacken sa...

Visst håller jag med, ibland vill man göra allt. Julstjärnan av halm tex hur fin som helst.
Och boken ligger här hemma med, och bara väntar på att jag ska få tid över då och då.
Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Jag missade Ernst!
Men jag ska titta på reprisen eller i datorn för det programmet måste jag se.
Kul att höra att det var bra!

Kram Agneta

Hannis sa...

Han verkar så jordad och mjuk.
Så är han ju förbaskat inspirerande också=))
Boken ser fin ut!

Kram Hannis

Villa Ell sa...

Jag började titta på Ernst i torsdags men sen kom jag väl på annat att göra... hehehe

Önskar dig en fin lördag
Kram Sandra

Bakom dörr nr. 11 sa...

Jag gillar också Ernst, tyvärr missade jag det i veckan.
Han gör så mycket fint.
Trevlig kväll
Kram Pia

Anonym sa...

Ja de programmen vill man inte missa..ja stekt pepparkaka verkade intressant.
Camilla

anettan sa...

Jag fick höra idag att det är tantvarning att titta på Ernst men jag gillar honom så då får jag väl vara tant då.....Kram Anette

Suz sa...

Han ger en härlig julkänsla med sina program!

Ha en fin söndag!
Kram
Suz

Pia sa...

Ernst är verkligen speciell och de där glöggtillbehören såg verkligen smaskiga ut, det tyckte jag också. Dina datumljus var kanonfina.
Härliga bidrag.
Önskar dig en fortsatt fin 2:a advent.
Kramen

Choices by Annie sa...

Alla säger till mig att jag borde älska Ernst. Men istället för att bli inspirerad så blir min kreativitet hämmad när jag ser hans program. Konstigt men sant;)

Men jag är så glad att han inspirerar så många att skapa själva för att skapa och vara kreativ är som balsam för själen.

Fin söndag till dig
Kram
Annie

Unknown sa...

Visst var det goda tilltugg! Jag har boken "Sommar med Ernst" och den har både fina bilder och recept.
Kram Stina

Fru vardag sa...

Ja men visst e han bra:)! Jag blev också sugen på att prova allt. Kram