06 juli 2014

Bonusdag


Igår var ju tjejerna här hela dagen och vi fick en mysig dag tillsammans! Härligt! De firar ju semester och sommarlov tillsammans med sin pappa ett par veckor nu, men en dag sådär mitt i denna period behövs så att vi kan pussas och tanka lite kärlek. Sedan kommer de ju till mig och myser i ett par veckor, så då får de göra samma sak med sin pappa. Jag är så glad att vi har den relationen och att det där fungerar så himla bra!

Igår mös vi först här hemma, fixade lite i trädgården och "bara var". Sedan blev det en tur till stranden, första gången för mig i år. Det var en lite konstig dag eftersom dag var varmt, men solen var mest i moln. Men vi hade mysigt ändå! Vi var där tillsammans med Johannas lilla bästa kompis och hon kommer faktiskt hit igen om en liten stund. Jossan har redan stuckit iväg med sina kompisar, hon skulle fotografera dem när de spelar fotbollscup.

Det är lite speciellt det där. På ett sätt så vill jag ju helst bara sitta med dem i knät, båda två, och bara kramas när man nu får ett sånt här extra bonus-dygn. Men samtidigt så kämpar ju både jag och deras pappa för att detta varannan veckas liv (som ju dessutom blir lite annorlunda på sommaren) ska bli så normalt och vanligt som möjligt för tjejerna. Och då ingår ju inte att vi ska pussas och kramas hela tiden och liksom göra det faktum att vi nu inte ses på ytterligare en vecka till något konstigt. Nej, igår hade jag båda tjejerna hos mig hela dagen och vi hade supermysigt! Jossan och jag somnade till slut framför tv'n och masade oss upp till våra sängar mitt i natten..... Idag är det dags för dem att göra det som de gillar, nämligen att vara med sina vänner, men samtidigt har de tankat mamma-kärlek och de vet att jag finns här för dem. Alltid.

I morgon sticker de till Öland för en veckas tältsemester med sin pappa och då vet jag att de kommer att ha det fantastiskt! Själv ska jag kämpa mig igenom min sista arbetsvecka innan semestern, och sen....ja, sen ses vi ju igen!



3 kommentarer:

Villa Ell sa...


Mysigt att få en extra dag med tjejerna! Förstår att du vill bara kramas och mysa men det måste ändå vara en annan känsla att dom är hos dig även om dom är ute med kompisar..

Ha en bra start på veckan
Kram Sandra

Melody and M.E sa...

Kloka föräldrar som kan hålla sams och bjuda varandra på bonusdagar, låter som en utmärkt grund för att barnen ska ha det gott!
Väderleksprognosen ser bra ut för en vecka i tält på Öland så de får nog härliga dagar!
Kram M.E

Mittgodastefinaste sa...

Så mysigt med en extra bonusdag!

Ha en fin sista jobbvecka nu då!

Kram Jenny