29 juni 2014

Tusen Trädgårdar - Morfars Trädgård


Idag gav jag mig ut på en liten utflykt för att besöka trädgårdar som är en del i Tusen Trädgårdar som anordnas av föreningen Svensk Trädgård. Vädret var inte med mig direkt, jag körde hemifrån i solsken och kom hem i solsken men däremellan har regnet öst ner....himla typiskt! Och det är såklart lite trist när man vill gå och njuta av allt vackert och kunna ta fina bilder.

Men men, mellan skurarna har jag gått och njutit i alla fall. Tittat, doftat, pratat med människor jag aldrig tidigare träffat och så har jag fikat, såklart!

Jag har tagit en massa bilder, så istället för att skriva världens längsta inlägg så delar jag upp det i flera. Så i några dagar nu får ni läsa trädgårdsinlägg hos mig! :)
 

Den första trädgården jag besökte kallades för "Morfars Trädgård" och ligger mellan Löddeköpinge och Kävlinge.  En trädgård som 'morfar' ritade på 60-talet. Här finns både stora gräsmattor, växthus, massor med perenner i stora fina rabatter, vindlande gångar, biodling och höns och får. De hade även konst- och hantverksutställning och Ålstorps Hembageri var där och serverade supergod fika!







I morgon visar jag bilder från en fantastisk trädgård i Landskrona....en sk cliffhanger! :)


18 kommentarer:

anettan sa...

Oj oj så vackert. Kram Anette

Linda sa...

Åh, så vackert! Önskar att vi hade större trädgård att pyssla med.

Kram Linda

Villa Ell sa...

Det anordnas här omkring också, kul att kunna få inspiration, jag hade behövt det! Vi har inte mycket i trädgården men det kommer! Tvååringen är ju mer vild än tam ;-)
Kram Sandra

HönaPöna sa...

å... så fint det ser ut!
Idag har vi varit ute på vägarna hela dagen, men inte besökt en enda trädgård, det hade jag gärna gjort. Får kanske bli nästa år...

Hemma på Sjuan sa...

Så kul att få lite trädgårdsinspiration! Synd bara med vädret, kram Suss

Fru Sederblad sa...

Åh, vad fint! Där borde ju jag också varit och kikat!

Birgit sa...

Jag gillar lummiga trädgårdar, men jag vill inte påta i dom själv ;-) Såg jättetrevligt ut! Synd att vädret inte var bättre! Förlåt att jag "stal" solen idag ;-) Jag har läst i solstolen och spelat fotboll med tjejerna - semester på hög nivå :-) Kram

TITTILINA sa...

Gud så mysigt! Att jag missat detta totalt? Min mamma hade älskat det. Hon är en riktig trädgårdsguru :-)
Ser framemot fortsättningen om trädgårdar.

Kram

Flower of Fame sa...

Vilken härlig trädgård. Kul att få lite inspiration från andra. Ha en fin dag Kram Pernilla

dianasdrömmar sa...

Mysigt :) kram Diana

Hannis sa...

Så mysigt!
Att få vandra i människors trädgårdar, kan tänka mig att det var inspirerande.

Ser fram emot mera=))
Kram Hannis

Melody and M.E sa...

Så trevligt att du gör inlägg om trädgårdar du besökt.
Jag har kartan med vilka trädgård som har öppet här på mitt skrivbord och nu kan jag ju få lite vägledning av dig vilka som ska besökas. Väntar på att syster min ska komma till Skåne och följa med på trädgårdsbesöken!
Fina foton du tagit! Ser ut som Morfars trädgård kan bli ett av våra besök.
Kram M.E

Hanna sa...

Åh så vackert!

Sofia - Strawberry Dreams sa...

Åhh vilka underbara trädgårdsbilder. Vackert!

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Vad vackert! Trist bara att det där eviga regnandet inte vill ge med sig.

Hoppas du har en fin måndag!

Kram Hanna

choicesbyannie sa...

Nu ser jag att du fann din inspiration och att du tyvärr hade regnet som sällskap. Men tur att det finns värmande fika mellan skurarna;)

Fantastiskt vacker trädgård och de där tygbitarna ska jag nog fundera på om jag inte kan hänga upp någonstans i min trädgård;)
Kram
Annie

bara anna sa...

Åh vad mysigt!
Vi har beställt växthus här, så nästa sommar hoppas jag att där finns en massa egenodlat som vi kan äta. Blommor och sånt fint får andra stå för....
Ha en bra dag!

Kelly sa...

Vad fint :D