10 juni 2014

En riktig sommardag


Vilken fantastisk sommardag det har varit idag! Väldigt, väldigt varmt....upp mot 30 grader har det varit i solen! Och hela dagen har jag suttit inne på kontoret och jobbat... En sådan här dag skulle man ju ha legat på stranden och njutit! Men tyvärr har det varit en sådan där superintensiv dag igen, så vi hade inte ens chansen att gå ut en sväng på lunchen...

Men, jag tog igen det när jag kom hem. Jag drog på mig träningskläderna och åkte ner till stranden i Barsebäck och var med på, för mig, årets första utomhus Friskis & Svettis pass! Ett bra pass och det bästa av allt....jag kände mig stark och kunde verkligen ta i!

Platsen för utomhus passet är verkligen vacker! Det är på en stor gräsmatta ungefär 60 meter från havet. Efteråt var det flera som tog ett dopp, men som den badkruka jag är så nöjde jag mig med att gå längst ut på bryggan och bara stå där och titta på kvällssolen och dra många djupa andetag. Och reta mig på att jag inte hade kameran med mig....

Istället får ni njuta av de vackra vita Pionerna som de hade i trädgården till det huset vi hyrde i helgen. Inte så dumt det heller!



6 kommentarer:

anettan sa...

Sådana dagar som idag är jag glad att vi är mycket ute på jobb även om det blev lite väl varmt på eftermiddagen. Kram Anette

Anonym sa...

Underbara dagar gahhhhh önskar att det hade varit lite lugnare tempo härhemma bara. Vi renoverar för fullt utsidan av huset med ny panel min pappa och sambons pappa är här så det går åt mkt mat just nu!! För att inte tala om vin jösses vad de dricker ; ) på kvällarna efter att jobbet är avklarat. Huset blir så fint : ) härligt men phuuu nu är jag trött kram Sofia

Flower of Fame sa...

Visst är det härligt väder. Kul med friskis och svettis. Jag får snart börja springa igen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Hannis sa...

Det är nu man skulle ha ett ute-jobb=))
Det är aningen frustrerande att sitta inne när solen skiner.
Men får göra som du, ta igen det på kvällarna.

Kram och mjuk dag//Hannis

Maria - Wikers Liv sa...

Sådana här varma fina dagar är det ett perfekt jobb att jobba på förskola! ;) :) Mycket utevistelse!
Tack för dina fina ord hos mig! De gläder mig!
Men visst är det du som är/var "ena halvan" av "kanel och cayenne"....? Läste ofta den bloggen "förr"
Kram/Maria

Melody and M.E sa...

Den här årstiden har jag alltid sneglat på de som jobbar på kyrkogårdar och avundats dem deras arbetsplats! Låter ju inte klokt, men de får vara ute hela dagarna och dessutom finns det oftast stora träd som ger behaglig skugga när det blir för varmt!
Men ett kvällsdopp i havet är inte heller det sämsta!
Kram M.E