24 maj 2014

Lyckodag


Idag har det varit en lyckodag om man frågar Johanna! I förmiddags så hyrde jag och en kompis till mig en liten svart shettis som hette Castello, för att våra småtjejer skulle få prova på att rida. Det var första gången vi gjorde detta och det var ett litet test, för att se att allt funkade. Det gick jättebra! Johanna var salig!

Ännu bättre var ju förstås att storasyrran var med och ledde hästen, det blir inte mycket bättre än så. En härlig 40-minuters runda i skogen.


När vi kom hem så upptäckte vi att en av hästgårdarna som ligger väldigt nära oss hade ponnyridning just idag! Så då blev det en liten tur till och så avslutades allt med en tur med häst och vagn! En mycket nöjd tjej som hoppar runt här hemma!

8 kommentarer:

choicesbyannie sa...

En sådan lycka. Kommer nog vara en dag hon kommer minnas länge;)
kram
Annie

kavallinskan sa...

Vilken härlig lyckodag! Förstår att hon var salig!
kram viktoria

Anonym sa...

Oj vilken toppendag! Lycka!
Kram Sara

Hannis sa...

Kan tänka mig att det var lycka!
Hon ser salig ut=))
Då kommer du alltså att få cykla en del och även hålla på med häst.
Det blir bra dagar!

Och det är bra att du inte prioriterar bloggen när det är mycket annat. Sånt förstör bara glädjen.

Själv ska jag snart ge mig ut till min nya besatthet, odlandet.
Galet när man vaknar och börjar tänka på potatis...
Kramen Hannis

Flower of Fame sa...

Min dotter var också förälskad i hästar i den åldern. Då var vi mycket i stallet. En härlig upplevelse. Ha en fin dag Kram Pernilla

Kim sa...

Vilken söt liten häst! Ser fram emot att höra mer om det idag!

Anonym sa...

lycka vad fina ni är ihop superfina! kram kram Sofia

Therese sa...

Så godt det gjør i mammahjerte med slike dager. De er gullverdt. Dere er en flott trio!