03 maj 2014

Lördagsfixande


Lördag. Solen skiner och det är ungefär 14 grader ute. Träden blommar för fullt och det är ljuvligt vackert. Syrenerna börjar blomma och jag har till och med sett magnolia som blommat över! Redan! Det måste vara ganska tidigt.... Vackert är det i alla fall!

Här är det faktiskt mest innefix idag. Dels för att det verkligen behövs och dels för att jag är så allergisk. Vi har såklart varit ute och cyklat en sväng och så har jag putsat fönster, men sen ville inte mina ögon mer. Så, nu dammsuger jag, jag har satt upp några tavlor, plockar undan.....lite sånt. Kanske inte det jag helst vill göra en solig dag, men ibland får man liksom bara acceptera läget. Hoppas de där björkarna blommar klart snart.....


Ikväll kommer ett par kompisar hem till mig och Johanna på middag. Det ska bli mysigt! Johanna ser mest fram emot allt gott vi ska bjuda på! Själv ser jag fram emot att sitta och prata hela kvällen, äta gott och dricka lite vin.

Hoppas ni alla har en fin lördag!


10 kommentarer:

Therese sa...

For ett flott tre. Det er så vakkert med alt som blomstrer. Håper allergien snart slipper taket. Kos deg med besøket i kveld, høres hyggelig ut.

Birgit sa...

Usch för pollen!! Mina tjejer har fått börja med pillren redan nu, då brukar det gå bättre när det drar igång på riktigt. Hoppas det blir bra snart! Middag låter trevligt! ! Ha det gott :-) Kram

Home2tiny sa...

Usch o fy för pollen, måste vara superjobbigt. Skönt att få lite fixat inne. Ha nu en riktigt mysig kväll. Kramisar Tina

choicesbyannie sa...

Nej allergi är inte roligt, hoppas det blir en mild säsong i år.
Hoppas ni hade en trevlig kväll
Kram
Annie

Hannis sa...

Känns som att allt är så tidigt i år.
Frustrerande med allergi när man helst vill vara ute.
Men det borde snart vara klart med björkarna.

Hoppas att ni hade det mysigt igår!
Kramen Hannis

Linda sa...

Underbart vackert nu när det börjar blomma ute. Älskar´t!

Kram Linda

Johanna Stålros sa...

Magiskt blomstrande!!!! Lider mad alla som har allergi nu alltså;( Kram du fina

Anonym sa...

Vilken fin blogg och vilka vackra foton....helt underbara!! Våren är verkligen härlig. Men jag förstår vad du menar med allergi eftersom jag själv har samma problem. Äter medicin och försöker att strunta i allt pollen på fina soliga vårdagar men ibland måste jag som du gå inomhus när det blir för jobbigt....ögon som kliar och rinner, snuva och täppt näsa.....hoppas värsta pollenchocken lägger sig snart.
Önskar dig en fin dag!
Nettan

Maria O sa...

Vilka härliga träd! Den sortens blomning är helt klart bättre än den björkarna bjuder på. Så roligt att du hittade till mig och att du är sugen på att vara med i Fotoutmaning vänner emellan! På tisdag presenterar vi ett nytt tema. Titta gärna in då :)
Kram Maria

LÁrt de Vivre sa...

Pollen är ju aldrig roligt, mest till besvär....och det är ju en hel del ute så här års. Underbara bilder över allt rosa som blommar runt omkring oss

Kram ´Kajsa