09 maj 2014

Efter regn kommer sol


Nu har det regnat några dagar och även om det låter lite osannolikt så är jag glad för det. Jo, faktiskt! Det har varit väldigt bra för min allergi nämligen. Idag, för första gången på 3-4 veckor har jag inte behövt använda ögondroppar och det är ett stort framsteg! Tar fortfarande både tabletter och nässpray, men att slippa ögondropparna innebär att ögonen inte har kliat så mycket idag. Det i sin tur innebär att jag förhoppningsvis snart slipper puffiga, röda ögon som kliar något infernaliskt och som konstant rinner. Så, förutom att jag blir himla trött av tabletterna så har jag även sett extremt trött ut, i kombination med att jag sett ut som om jag gråtit flera dygn i sträck. Tja, ni hör ju....jag har inte direkt varit mitt snyggaste jag! :)

Men nu, efter några dagars regn så kanske jag kan få tillbaka mina ögon igen! Och jag hoppas dessutom att efter regn kommer sol - för jag älskar ju solen! Vill mysa i trädgården i helgen!



9 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så skönt för dig att din allergi är på väg att lägga sig. Hoppas också på sol i helgen. Ha en fin fredag Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Pollenallergi är ett gissel när man vill njuta av våren.
Skönt att regnet hjälper spola bort en del ur luften! Tack och lov har min allergi blivit bättre med åren, men tabletter och spray är ett måste!
Tyvärr blir man ju också så trött av både allergin och medicin, så frisk luft piggar upp!
kram M.E

choicesbyannie sa...

Det här regnet var nog nödvändigt för många. Men nu får de gärna sluta så vi kan ut och njuta i trädgården igen;)
Önskar dig en fin fredag
Kram
Annie

bara anna sa...

Ja regnet behövdes och det lär väl bli mer tycker jag det ser ut som men det är bara att gilla läget.
Jag är ledig i dag och unnar mig nu lite tid att besöka mina bloggvänner, riktigt roligt.
Ha en mysig helg!

Suz sa...

Det måste vara helt underbart att få en frist för er allergiker och vi andra kan minsann ha lite regn, som slipper lida så!
Dessutom var det ju verkligen välbehövligt för både trädgård och natur med regn. Det ser ut som om vi får dras med det lite till, men då får man gjort andra saker eller kan gosa till sig i soffan med en bok:)

Ha en fin helg, oavsett väder:)
Kram
Suz

Emma Carlsson sa...

Det var gott att se div IRL igår Jennica! Syntes bra ut - skönt! Önskar sol och en trevlig helg! Kram

LÁrt de Vivre sa...

kan förstå att du njutit när allergin har lagt sig under regnperioden

Ha en fin helg i ömsom regn och sol

Kram Kajsa

Hemma på Sjuan sa...

Ett elände med denna allergi för många, skönt att det blivit bättre.
Underbar bild, kram Suss

Anonym sa...

Jag tycker som du att det varit rätt skönt med lite regn....jag har också allergi....Hoppas dock på finare väder nu för jag har massor att göra i trädgården:)Hoppas du får en fin helg....utan rinnande och kliande ögon!
Kram/Nettan