30 april 2014

Vardagslyx


Idag är det dags för Tatjanis bloggutmaning igen! Denna gången har jag fått äran att välja tema och det blir Vardagslyx. Som ni vet så gillar jag ju vardagen, jag skrev om det här. Jag gillar det opretentiösa och kravlösa med vardagen, den är inte perfekt och det får mig att slappna av och må bra.

Vad betyder då vardagslyx för mig....? Jag har funderat en del över det och jag har kommit fram till att det betyder att jag tar mig tid.....tid för mig, tid att njuta, tid att "bara vara".

Ta mig tid.....det är vardagslyx.

Igår när jag kom hem så var det en alldeles ljuvlig kväll. Solen sken, det var varmt, lugnt och fåglarna sjöng. Jag satte mig på terassen med en kopp kaffe och en ny trädgårdsbok. Jag tog mig tid. Tid att njuta. Tid att andas. Tid att bara sitta där och ha det bra helt enkelt!

Och vet ni....jag kände mig så himla lycklig. Jag inser att det kanske låter klyschigt, men jag menar det verkligen. Den här årstiden, solen, värmen och fåglarna....mitt hus, min trädgård......ett telefonsamtal med de allra finaste tjejerna....det gör att lyckan liksom bubblar i mig!


Här kan ni kika på fler fina bidrag.

11 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fint och sant du skriver om vardagslyx. Härligt inlägg! Ha en fin Valborg! Kram Pernilla

Husbilen Tuzzen sa...

Verkligen vardagslyx. Dig väl förunnat!
Kram Helén

choicesbyannie sa...

Vardagslyx i sin renaste form måste vara egentid, att ta sig tid att njuta. Håller med dig.

Fint bidrag
Kram
Annie

Hemma på Sjuan sa...

Så härligt det ser ut där i vilstolen! verkligen vardagslyx att få sätta sig o koppla av efter alla måsten, kram Suss

Hannis sa...

Så glad jag blir av att läsa om din lycka!
Härligt!!

Kram Hannis

Birgit sa...

Du har så rätt och du gör så rätt som bara sätter dig ner och njuter :-) Att ta sig tid är viktigt och så underbart att du är lycklig!! Det är ju så det ska vara!
Kram

kavallinskan sa...

Härligt inlägg om vardagslyx!
När jag stannar upp och njuter av att bara vara, det är då jag känner lycka och tacksamhet.
Ha en fin valborg!
kram viktoria

Life´s Silverlining and I sa...

Jag håller med, jag blir också så lycklig denna tid och känner som du. Härligt när man kan känna så.Kram Pernilla

Anonym sa...

Ja men visst är det den ultimata vardagslyxen! Att bara ta sig tid att finnas till.
Ha en skön Valborg!
Kram Sara

Johanna Stålros sa...

Vilka härliga bilder, där skulle jag vilja jäsa;) Puss

bara anna sa...

Vad glad jag blir av ditt inlägg! Du verkar ha haft det lite kämpigt emellanåt ,ja, det har vi väl alla men det är så skönt att du nu verkar ha landat ordentligt känns det som.
Hoppas lyckokänslan även infinner sig hos dig denna dag...
Kram!